Depresif Ve Kafası Karışık: Y Nesli

Gürolcan Altaş
Türkçe Yayın
Published in
3 min readJul 25, 2017

--

Aslında içinde bulunduğum Y nesli tam olarak bir araştırma konusu diyebilirim. İşin en ilginç yanı çok kolay yönlendirilebiliyor olmaları yönlendirmeden kastım ruh halleri ve iç dünyaları.

Her sosyal medya kullanıcısının düşünceleri, davranışları ve ruh hallerinin birbirinden farklı olması aslında bunun en basit halidir.

* Depresyon:

Depresyon dediğimiz içine çekilme olayı artık hobi gibi bir hale büründü. Önemli bir psikolojik sorun olan depresyonu çocuk oyuncağı haline özellikle tumblr denen sosyal ağ ile getirdik.

Her erkek/kız arkadaşından ayrılan kişi sözde depresyona giriyor. Sahilde biranın fotoğrafını çekip atmak, ağızda sigara ile fotoğraflar, aşk sözleri, sanki dünyanın sonuymuş gibi paylaşımlar atmak. Asıl ilginç tarafıysa sosyal medya’ dan bakıyorsun negatif, üzgün, depresif birisi ancak gerçek hayatta senden benden daha neşeli -en çok gülenler aslında en çok kırılanlar demeyin sakın. Buna inanmamayı geçtim hiç böyle birini bile görmedim bence tamamen palavra-

Artık depresyona herkes giriyor diye giriliyor. Depresyona girince her sorunumuz çözülecekmiş gibi gösteriliyor ve tekrardan söylüyorum asıl ilginç tarafı bunun sadece sosyal medya’ da kalması yani sadece şov yapmak için.

Dünya’ da en büyük sorunların sanki kendilerinde olduğunu düşünen, en önemli dertlerin kız/erkek arkadaşının olmaması olduğunu düşünen, sigara ve alkolün havalı olduğunu sanan, ne giyeceklerine kendileri değil de modanın karar verdiği ve genelde “ben değişmem” ya da “ben farklıyım” deyip aslında herkes gibi olan kişilerdir bunlar.

Hep farklı olduklarını söylerler ancak ben şuana kadar hiç farklı birisiyle tanışmadım hayallerinden tutun düşüncelerine kadar neredeyse aynılar.

* İntihar Etmek:

Böylesine kötü bir durum artık sanki bir hobi gibi görülüyor. Bakın intihar hiç kolay bir şey değildir insanın bile bile kendi canına kıyması oldukça zor bir karardır yani anlayacağınız öyle sevgilinizden ayrılıp ya da sorunlarınızın üstesinden gelemeyip “ben intihar ediceğim yeter artık” diyebileceğiniz bir şey değildir.

Kötü tarafı ise bu tür intiharlı, depresyonlu gönderilere ilgisi olanların büyük çoğunluğunun ergenlik döneminde olmaları. Hatta bu kişiler intiharı sadece filmler ve sosyal ağlardaki film kesitlerinden görmüşlerdir.

“Off dertleri çok fazla ve başa çıkmak yerine 5 hap içip ölmeyi tercih ediyor ne kadar havalııııı!” artık olaylar şu cümle kadar anlaşılır bir halde.

“O ne yaparsa bende yapmalıyım” Durumu:

Artık ilgi çekmek ve gizemli durmak için yapmanız gerekenler aslında çok basit. İntiharlı gönderiler paylaşıp depresyonda gibi davranmak zaten gerisi size gelecektir.

Özgün olmanıza hiç gerek yok ya da kendiniz gibi olmanıza çünkü asıl yanlış olan budur. Sadece H&M’ den alışveriş yapıp belalı birisiymiş gibi fotoğraflar çekilin hatta mümkünse fotoğraflarınızın altına arkadaşlarınıza “ya aşkım ❤” ya da “çok özledim seni ❤” gibi aslında bildiğiniz ama dışarıdan gelenlere çevreniz geniş ve seviliyormuşsunuz gibi gösterecek yorumlar attırarak kendinizi tatmin etmeniz gerekiyor.

--

--