Disiplinsiz Misiniz?

Başak Gül
Türkçe Yayın
Published in
2 min readDec 2, 2023

Herkese selamlar ✌🏻

Son zamanlarda karşıma sıkça çıkan bir video var. Mutlaka motivasyon sayfalarında görmüşsünüzdür, çok paylaşıldı. Videoyu izledikten sonra, sosyal medya mecralarında bu kadar beğeni alması ve paylaşılmasına şaşırdım. Çünkü ben pek katılmıyorum bu paylaşıma. Burada yansıtılan bu disiplin anlayışının kesinlikle sürdürülebilir olduğunu düşünmüyorum. Çünkü bu disiplin topu hep aynı sıklıkla, aynı yükseklikte ve aynı uzaklıkta sıçrıyor. Ama hayat böyle değil. Sizin hayatınız böyle mi? Benim değil. Hayatta hastalık da var, beklenmedik haberler de var, öncelik verilmesi gereken başka sorumluluklar da var… Motivasyonumuzun düşmesi çok olağan. Bu motivasyon düşüklüğünün performansımıza yansıması çok normal. Arkadaşlar, biz robot muyuz? Kendime hata yapmaya izin veriyorum, bu kadar. Çünkü insan olmak kırılgan, insan olmak acımasız ve insan olmak çok hızlı. Her şeyi o kadar hızlı yaşayıp bitiriyoruz ki yorulmamız çok normal, yorulunca es vermemiz çok normal. O yüzden ne olursa olsun yaptığımız işte hep aynı ritimde kalmak ve hiç esneklik payı bırakmamak, insanın kendisiyle olan bağını da koparabileceğini ve öz şefkatini zedeleyebileceğini düşünüyorum. Çünkü bazı günler o disiplin topu daha az sıçrayabilir, bazı günler daha da yükseğe çıkabilir. Bu, bizim disiplinsiz olduğumuz anlamına gelmez.

Photo by Compare Fibre on Unsplash

Hedefe koşan yolda bazı günler çok, bazı günler az koşabilirim. Ama her gün koşarım. Disiplin benim için istikrar demek. Ama bu demek değil ki ben her gün aynı performansımla hedefe koşayım. Hedefimi kimlik haline getirip her gün yanımda taşırım. Disiplinli olmak adına şefkatsiz ve yıpratıcı bir yerden mi yaklaşıyorsunuz, bir düşünmenizi istiyorum. Zinciri kırmamaya çalışmak yerine robotlaşıyor musunuz, bunu da bir düşünmenizi istiyorum.

Hiçbir insan robot değildir. Bizi onlardan ayıran şeyi unutmayın diyorum ve yazımın sonuna geliyorum.

Kendinize çok iyi davranın.

Haftaya görüşmek üzere.💌

--

--

Başak Gül
Türkçe Yayın

Türkçe Yayın Editörü, Yetenek Avcısı 👩🏻‍💻 Yazdıklarım gerçek hikayelere dayanmaktadır.💌 basakgul.is@hotmail.com