Dizi İncelemesi: Behind Your Eyes-Netflix

Deniz Bulut
Türkçe Yayın
Published in
2 min readMay 26, 2021
Photo by Victorien Ameline on Unsplash

Dizi çok uzun soluklu bir film gibi kurgulanmış ve bu yönü dizinin, daha da sürükleyici olmasını sağlamış. 2 günde bitirdim diziyi ve çok sevdim. Dizi adına uygulamada iyi yorumlar da kötü yorumlar da yapılmış. Ama ben dizinin kötü bir yanı olduğunu düşünmedim, doğrusu. Genel anlamı ile dizi psikolojik bir dizi ve astral seyahat, bilinç akışı, bilinçaltının rüyalara ve yaşama etkisi gibi birçok komplike konuyu işlemiş. Dizi temelde 4 karakter üzerinden şekillenmiş ve bu karakterlerin gelişimi bence kusursuz olmuş. Her bir karakteri dizi boyunca gözlemlemek bana ayrı ayrı keyif verdi, diyebilirim. Geçmişten günümüze gelen karakterlerin psikolojik alt yapısı o kadar kuvvetli anlatılmış ki karakterlerin duygu durumunu hissetmemek elde değil. Sanırım bu duyguları hissetmemizi sağlayan da sağlam bir kurgu olmuş.

Photo by Kat J on Unsplash

Bu noktada diziyi dizi şeklinde değil de çok uzun metrajlı bir film gibi değerlendirdim zaten. Yönetmenin diziyi çekme şekline de bayıldım. Resmen kimlikli bir çekimdi, doğrusu. Kameranın açıları, görüntü geçişleri ve müziklerin kullanımı çok iyiydi. Oyuncular ise sanki karakterler için biçilmiş kaftandı. Ek olarak sahne geçişlerindeki renk sekansları o kadar kuvvetliydi ki ortamın atmosferini hissedebilmemiz için birebir olmuş. Ben kendi adıma psikolojik betimlemelerin olduğu dizi ve film yapımlarını çok seviyorum. Belki de o yüzden bu kadar beğenmiş olabilirim. Sonunun da ters köşe olması, açıkçası diziyi daha da keyifli bir hale sokmuş. Kesinlikle izleyiniz, izlettiriniz. İyi seyirler dilerim.

--

--