Eşikte Duran İnsan, Sabır, Ömür Orucu ve Demlenme Süresi

Aylar olmuştu Rasim Özdenören okumayalı. Biraz da bunu bilmekten olacak ayaklarım kendiliğinden onun kitaplarının olduğunu bölmeye gitti geçen hafta. Deneme olduğunu bile bilmeden aldım bu kitabı.

Mücahit Muhammet Karakuş
Türkçe Yayın

--

Bu sıralar bölümler halinde yazılan kitaplara olan sempatim ayrı bir arttı diyebilirim. Daha önce gözümde hep büyüttüğüm roman yazma fikrini bile böyle bölümlere ayırınca sanki olabilirmiş gibi hissettiğim için artık dikkat ediyorum kitapların bölümlerine. Ama 152 sayfalık bu kitap sandığım gibi kısa hikâyelerden değil, düşündüren denemelerden oluşuyor.

Hayatımın belki de en yoğun Ramazan ayını yaşarken deneme okumayı da ne kadar özlediğimi hatırladım bu kitap sayesinde. İstediğin zaman okumayı bırakabilmek ya da birazdan ne olacak diye düşünmeden, bir yazarla sohbet ediyormuş gibi sayfaları çevirmek aynı zamanda insanın zihnini de rahatlatıyor sanki. Ayrıca Arkakapak Yazılarından sonra bu kitapta da oruçla ilgili bir bölümün olması artık bana kitap seçiminde ne kadar ustalaştığımın da bir kanıtı gibi geldi. Şaka bir yana iki yazarın da neredeyse bütün kitaplarının yarısını okudum ve kalan yarısını tamamen isimlerine ve hacimlerine bakarak seçmeye çalışıyorum. Fazla uzatmadan kitabın içindekiler

--

--

Mücahit Muhammet Karakuş
Türkçe Yayın

İşi gücü HESAP KİTAP olan yalnız bir okuryazar. Her hafta yalnızca bir hikâye, bir kitap ya da bir yazar. Instagram@hesapkitappodcast