Engellere Karşı, Bakış Açısı Farkı

Ahmet ÖZEN
Türkçe Yayın
Published in
2 min readMar 27, 2020

Bulunduğunuz nokta her ne ise buraya binlerce, on binlerce engeli aşarak geldiniz. Bazı engellerin farkında oldunuz, bazıları ise alışkanlıklarınız sayesinde kendiliğinden aşıldı.

Bütün setler, üstünden aşmak için kurulmuştur. F.NOVALIS

Dışarıdan beslenmemiş, özenme sonucu oluşmamış; kenarda kıyıda, kendinize ait bir hayaliniz mutlaka vardır. Sabah kalktığınız andan akşam yatıncaya kadar geçen süre boyunca o yaşam amacınız için çalışır çabalarsınız. Tüm aksilikleri hesaplar, muhtemel sorunların çevresinden dolaşır adım adım ilerlersiniz o hayale. Belki sürüne sürüne belki koşarak ama ilerlersiniz. Fakat bir yerde, bir anda mümkün olması bile aklınıza gelmeyecek bir engelle karşılaşırsınız.

“Hadi ama nereden çıktı şimdi bu. Tüm olasılıkları düşündüğümü sanıyordum ben. Önlemlerimi bile almıştım herhangi bir aksiliğe karşı!”

Ani kararların yaşam amacına zarar vereceği; biraz geniş açıdan bakmanın, biraz sakinleşip tekrar harekete geçmenin kâr sağlayacağı bir karar anıdır bu. Yolunuza devam etmelisiniz ama biraz da sıkıştınız sanki köşeye, ne yapacaksınız?

Bakmalısınız, tekrar tekrar geniş açıdan bakmalısınız. Yaşam amacımız sağ yol üzerinde olmasına rağmen sol yolu seçmemek için, sizi yoracak olan yan yollara sapmamanız için, ana yolu takip edebilmeniz için.. Geniş açıdan bakmalısınız, tekrar tekrar.

Farklı bir bakış açısı nasıl yakalayabilirsiniz?

Referans noktanızı belirlemek için sorular sorun.

  • “NE”, “NEDEN”, “NASIL”(3N) soruları referans noktanızı belirlemek için en ideal sorulardır. İlk adım, nereden başlayacağınız konusunda sizi yönlendiren ve sonuca ulaşmanızı sağlayacak önemli bir adımdır. Yanlış noktadan başlamak istemezsiniz.

Sorulara verdiğiniz cevaplardan yola çıkarak, engelin nasıl oluştuğunu bulun.

  • Daha ikinci adımda, engelin ne şekilde, neden ve nasıl ortaya çıktığını biliyorsunuz. Engelin ortaya çıkışında rol oynayan tüm faktörleri adım adım 3N ile inceleyin ve ana nedenlere inin.

Ana nedeni bulduğunuzda, engelin ortaya nasıl çıktığını da bulmuş olacaksınız. Bu noktadan sonra engel ile nasıl baş edeceğiniz konusunda yine 3N ve geçmiş deneyimleriniz size yardımcı olacaktır. Engeli aşıncaya kadar 3N’i bol bol tekrarlayın ve ana nedene kadar indiğinizden emin olun. Cevabı mutlaka bulacaksınız ve engelin üzerinden atlamayı da başaracaksınız.

Teşekkürler..

www.twitter.com/cbaozen

--

--

Ahmet ÖZEN
Türkçe Yayın

Industrial Engineer | Artificial Intelligence | You don't need to be perfect, just better than yesterday.