Evet Enerji Bedava!💥

Aaaahh biz insanlar diyerek başlıyorum kendim de dahil çoğu insanı bu yazıya gömmeye :)

Dilan Bakır
Türkçe Yayın
5 min readOct 14, 2018

--

Başlığa aldanıp dünya enerji üretim tüketim grafikleriyle bir TEDx konuşması edasıyla yazı yazacağımı beklemiş olanlar yol yakınken dönün çünkü bu yazı bizim enerjimizle ilgili ve gayet sıradan bir yazı olacak.

Çünkü sözüm; Instagramda aynı sayfada dakikalarca zaman geçiren, yabancı dile ayda bir başlayıp hep o ilk 5 sayfayı yapan ,süslenip aynaya 20 defa bakan,sürekli şikayet eden ,aynı olayı aynı kişilere defalarca anlatan insan ..- burayı daha uzatirim da gerekiz çaba:)- sözüm sana!!Sözüm gereksiz enerji harcayisina! Burada kendime iki gaz alkışı verip yazıma devam ediyorum.

Suraya da ufak bir cümle birakip icimi rahatlatmak iyi olacaktir: Örneklerin hepsi benim hayatımdan kimse üstüne alınmasın .:)

Evet bundan yaklaşık 1 buçuk 2 yıl kadar önceydi ruhumu yaşlı bir nine ele geçirmişti ve bir yorgunluk haliydi kurtulamiyordum.O dönemler sürekli olarak bu ruh halinden nasıl çıkacağımı düşünürken bile ara veriyordum bu yorucu düşünsel eyleme :)Kendime bir paket çekirdek alıp annemle cay-cekirdek kombinsayonu ile Türkiye dizilerine gömülüyordum; benim meditasyon kaynaklarim idi onlar adeta :))

Bir süre düşündükten sonra isyan ederken harcadığım enerji, sinirliyken harcadığım enerji, gereksiz sorunlarla ilgili basit çözümü görmemek için gözümü kapattığım enerji bla bla bla bu enerjileri toplasam bir alana endekslesem uzmanlığı kapardım :)Endekslemek bu yazıdaki artisTlik kelimem olsun:)

Yakın zamanda bazı insanlara olaylara harcadığım fazla enerjiyi bir şeyler üretmeye ve daha faydalı olduğunu düşündüğüm etkinliklere endekslemeye karar verdim.Mesela acı yarıştırmak ya da düşmanca hareketler sergilemek çözümden daha çok isyan odaklı olmak o kadar çok yoruyordu ki bütün erenerjimi bunlara verdikten sonra günün sonunda kendime bugün ne yaptın sorusunu yöneltiyordum ve cevaplar beni tatmin etmiyordu tabi ki yorgunlukta cabası. Biraz örnekler silsilesi ile sizleri
dert ortağım yapacağım izniniz ile.

Mesela bir arkadaşımla buluşmuş ve 5 saat zaman geçirmiştim belki bu 5 saat içinde sürekli aynı sorunları konuşmuş ve çözüm arayışına bile girmeden isyan bayraklarıyla kendimizi mekanın dışına atmıştık.Hiçbir sevabı olmayan bir 5 saat, belki de yarım saat sorunu konuşup yarım saat çözümü konuşup bir şeyleri düzeltmek adına zafer bayraklarıyla ayrılabilirdik mekandan ama ne yazık ki bu çok faydalı olur ve faydalı şeyler yapmak bizim statümüzü sarsar :)

Ya da örneğin lise zamanlarim ve üniversitemin ilk yıllarında her şeye isyan etmek gibi bir kişilik yaratmistim kendime.Sisteme küfret, devlete isyan et, aileyi belli bir kalıba sok, düşüncelerinin doğruluğunu herkese kabul ettir…Bunlar o kadar yorucu ve çoğu zaman artısı olmayan eylemler ki. Sonunda gereksiz enerji kaybı olduğunu düşündüğüm ne varsa listeledim ve bunların yerine bana getirisi olacak eylemler ile doldurmaya başladım.Bu eylemlerden bazılarını ufak başlıklar ve kısa cümleler ile aktarmak niyetindeyim.

GO ya başlamak

Go bundan 4000 yıl önce Cin de ortaya çıkmış bir strateji oyunudur şuan uzakdoğunun bir geleneği haline gelmiş hatta öyle ki bugün Go
Kore’de 24 saat yayın yapan tv kanallarına ve tamamen Go’ya özel bir fakültesi bulunacak kadar özel bir yere sahiptir.Bu oyunda amaç rakipten daha geniş bir alana sahip olmaktır. Go kişinin analitik düşünme problem çözme becerilerini arttırır ve aynı zamanda sabır ve konsantrasyon değerinizi yukarıya taşır.

Bu benim go tahtam ve taslari :)

“Sadece bir oyun” diyerek
Başladılar oynamaya.
Evet dün başlamışlardı…

Go hakkındaki Japon senryularindan birisi

Dizi film izlemek

Evet bu konuda söyleyecek çok şeyim var deli gibi Netflix reklamı yaptığımı instagram takipcilerim bilir 400 500 takipçi ile hava attım resmen :)Çok yakınlarda Medium da okuduğum bir yazıda sadece kendimize birşeyler katmak için kitap okumayı bir kenara bırakın o kitapların dünyasını
tanımanın o karakterlerle tanışmanın heyecanı için bile kitap okunmaya değer demişti bloggerlerımızden biri. Ben bunu dizi film dünyasına da uyarlanabilecegi kanaatindeyim. O dizileri izleyin o dünyalara girin ve empati yeteneğiniz olayları görüş sekliniz bilgi dagarciginiz
hayal gücünüz değişsin ve renkleri kabullenme süreciniz çok daha eğlenceli olsun diyorum.

Medium’a yazmak

Bir şeyler üretmenin verdiği hazzı ürettikce hissediyoruz ve hissettikce baglaniyorsunuz ve bu en güzel bağlılık bence.Sırf Mediuma içerik oluşturabilmek için yaptığım bazı şeyleri size söyleyeyim hem de daha yeni yeni birşeyler yaziyorken; kitap oku, dizi izle, araştır, aklına geleni not al, yazım tekniklerini
araştır ,görsellik kat, akıcılık kat, samimi ol ve düşün :)Yani üretmek için geliş geliştir, geliştikçe daha fazla üret hayatımdaki en anlamlı döngü.

Gezmek

Bu da param ve eğlenebileceğim arkadaşlar ile birlikteyken veya yalnızken ama yine param varken yaptığım bir etkinlik.Bana o kadar iyi geliyor ki farklı yerler görmek, farklı tadlar denemek, hikayeleri öğrenmek, hikayeler yaratmak ve tabi ki fotoğraf çekmek:) O yüzden bence siz de fırsat varken kullanarak ya da fırsat yok iken yaratarak kendinizi farklı hikayelerin içine atmalısınız:)

Bu ise en son gezimden bir fotoğraf, yüzümdeki mutluluğa bakın:)

Bu listeyi daha fazla uzatabilirim kitap okumak, spor yapmak, müzikle ilgilenmek.. ama kendi yazımdan sıkılmak istemiyorum:)

Demem o ki eğer hayatınızdan mutlu değilseniz hayatınız sizi tatmin etmiyorsa eylemlerinizi, kendinizi, çevrenizi, uğraşlarınızı değiştirmeniz gerekebilir. Enerjinizi verebilecek çok daha faydalı eğlenceli etkinlikler bulmak o kadar kolay ki.

Dans etmek gibi, sadece iki kol hareketine bakıyor bazen mutlu olmak, mutluluk ile gözgöze gelin.😁👍

Mutlu olmanın zor olmadığını, dertlerinizi yineleyerek beyninizi ve bedeninizi bu duygusal ağırlığa maruz bırakarak gereksiz enerji kaybını engellemenin tam da sırası.:)Şuraya da çok beğendiğim bir cümle konduruyorum.👇

“Mutluluğu gittiğimiz yere götürürüz çünkü büyük çoğunluğu bizim ile ilgilidir.”

Esen kalın efenim ve tabi ki alkışlamak, enerjinizi vereceğiniz en güzel eylem :)

Facebook | Twitter | Instagram | Slack | Kodcular | Editör | Sponsor

--

--