Feminik Damarlarım

Dilan Bakır
Türkçe Yayın
Published in
4 min readJan 30, 2019

Bizi koruma ihtiyacınız neyin eksikliğinden geliyor? Kimi kimden koruyacağınıza kim karar veriyor? Korunmak istedigimiz kanısına nasil vardınız?

Netflix’in yeni dizisi You şimdi bitti ve ben assiri sinirli iken bu konu da yazmak istiyorum.KADIN olmanın bela olduguna inanan bir ülkenin vatandaşıyım. Kimi zaman kadin olmanın bela olduğuna inan da bir vatandaşım.

Herşey sevgi ile ilgili değil mi, herşeyi çok sevdiğiniz için yapıyorsunuz.

Burada erkek egemen toplumu diye başlayan bin tane cümle, bunun evrim süreci hakkında iki bin tane ve erkek nefreti ile ilgili üc bin tane cümle yazabilirim. Ama bu durumun nedenlerini anlamaktan, anlatmak bıktım ve bir şeyleri düzeltmek için anlamanın gerekliliğini klozete attım az önce bir erkekle seviştikten hemen sonra. Evet seviştikten sonra dedim şimdi hemen ön yargılarınızı alıp; erkekler; zihinlerine ve kadınlar; manipüle edilmiş erk zihinlerine kondursun. Çünkü az önce yasaklı bir kelime kullandım yasaklı bir cinsiyet iken.

Size izledigim you diziden alıntı bir konuşma bırakayım tam şuraya..

W= You think that you did some bad shit and that I did some bad shit and that this is equivalent? Yes, I lied.I cheated.But I didn’t stalk you.I didn’t hit you.I didn’t kill people.I didn’t do any of this!

M=There's not a line in the world that I wouldn't cross for you.

W=I didn't ask you to swoop in for me.

M=But you did.Your life was a mess.

W=Yes but it was my life and i didnt need some ociopath on a white horse to clean house. I mean, what gives you the right?You thought that i would be grateful?You are bad thing.

Evet çok sinirliyim kendime, aileme, doğduğum-büyüdüğüm coğrafyaya. Her yeri leş namus kokan onur yüklü torbalar. Hala kadın cinayetleri haberleri okuduktan sonra rüyalarımda küfür eden erkekleri görüyorum ve kendimden bir erkeğe aşık olmayı bekliyorum.

Çelişkiler şimşek gibi düşerken bedenimiz, hissettiğimiz sadece ufak bir titreşim. Düşünmenin bir önemi kalmadı artık bu iki cinsiyet arasında.

İlk olarak hemcinslerime kızmak istiyorum. Onlara dilediğim kadar kin besleme hakkına sahibim, çünkü asla arkamda olmadılar benim ya da şuan küçücük yaşta birden çok erkek tarafından tecavüze uğrayan kız çocuğunun. Olmak istemediler çünkü kendilerini o kadar güçsüz hissediyorlar ki, hissediyorum ki. Biliyor musunuz dünyayı yakmak istiyorum tecavüz haberlerini okudukça. Anlıyorum 1. Dünya savaşından sonra kendini otel odalarında öldüren insanları. Bu dünyada ben de bazen kendimi öldürmek istiyorum daha kötüsüne dayanamam diyerek. Ama saatler sonra hayatıma devam edip 2 gün sonra o küçücük bedenlerin isimlerini bile unutuyorum.Tek unutamadığım kadın oluşumuz KADIN.

Size gelelim bayım. Mükemmel sorularım var sana cevap hakkını bile haketmediğin. Beni neden koruyorsun? Sürekli sana ihtiyaç duymam için mi? Nasıl koruyorsun beni komşunun memelerine bakarken benim saç tellerimi kapatarak mı? Nasıl koruyorsun bayım beni sosyal medya hesaplarımı kontrol ederek mi? Çıkar artık içinde ki katili. Kimi öldürüyorsun beni mi içinde ki iyi insanı mı?

Beni korumanı ben istemedim, ben annemden çıkarken namus denilen şeyin benim zindanım olacağını bilmiyordum. Kadın olmanın mal olmakla aynı olduğu bir çağa gelmeyi ben tercih etmedim.Ama tercih edecek olsaydim erkek olmak istemezdim, bu kadar kötü olmak istemezdim. Senin daha iyi olacağına -bu çağda - inanmıyorum ben.

Sen daha iyi olana kadar binlerce kadın öldüreceksin binlerce kadını korumak için, erkeksin sana korumak yakışır.

Evet gercekten nefret kusuyorum şuan çünkü aksini ispatlayacak sevgi besleyecek hiçbir şey yaşamadım ,okumadım. Ya sevmek o müthiş duygu, sevilmenin güzel olduğunu anlatan binlerce şiirin içinde bir bağlaç kadar değere sahip değildim yakışıklı şairlerimizin mürekkeplerinde.

Seviyorum seni ve her şeyi bunun için yapıyorum cümleleri o kadar masum değil, hatta bu düzenin berbat devamını sağlayan tek cümle belki de.

Yakın zaman da Türkiye de kadın olmak adlı bir panelde konuşmacı idim.Ona hazırlanırken bir sürü haber okudum, ölüm, taciz, tecavüz, şiddet kötü ne varsa düştü önüme.

Evet tabii biliyordum çok olduğunu duyuyor görüyor okuyordum. Ama bu kez acıdan çok pişmanlık hissettim sanki o kötü şeyleri yapan benmişim gibi hepsi benim yüzümden olmuş gibi. Düşündüm benim yüzümden oldu ve benim yüzümden devam edecekti. Kendimizi suçlama potansiyeline sahibiz belki de gercekten suçluyuz 21. yy da hala ses çıkaramadığımız için.

Burada size sayisal degerler verip siyasilerin güzel erkeksi söylemlerini, dünyanin psikopat yapısını, gereksiz geleneksel ritüellerimizi, medyamızı …gözler önüne serip çığlık çığlığa kötüsünüz diye bağırabilirim. KÖTÜYÜZ sesimi duyuyor musunuz cinsiyet farketmeksizin hem de.

21. yy da 24 yaşında hayatını sıfırdan bambaşka bir ülkede inşa etmeye çalışan birisi olarak annem dışında kimseye güvenmiyorum. Milyarlarca insansınız ve ben hiçbirinize güvenmiyorum.

Bu yüzden yalnızlığın kutsallığı ile kendi başarımı elde edip sizin öldüremeyeceğiniz bir Kadına dönüşeceğim.

Hersey sevgi icin.

Facebook | Twitter | Instagram | Slack | Kodcular | Editör | Sponsor

--

--