Girişimcilik-İnovasyon ve Teknolojiyle İlgili Takip Etmeniz Gereken Kaynaklar

Nisa Akgun
Türkçe Yayın
Published in
5 min readNov 27, 2021

Girişimcilik ekosistemi oldukça dinamik bir yapıya sahip, her gün hatta her dakika sizi şaşırtacak yeni haberlerle karşılaşabilirsiniz. Ben de ekosistemi takip ederken birçok rapor, makale, blog, haber okuyorum, hatta itiraf etmeliyim Instagram hesabımdan bile girişimcilikle alakalı birçok hesap takip ediyor ve çok şey öğreniyorum. Birçok kişiden de “Nereleri okuyalım, internette nerelerde takılırsak bilgi ediniriz” sorularını alıyorum. Bu kaynakların başlıcalarını sizlerle de paylaşmak istiyorum.

Nereden Rapor Okuyalım?

CB Insights

Rapor konusunda favorim olan kaynak. Her çeyrek çıkardıkları ekosistem ve sürekli güncel sektör raporlarıyla ekosistemi çok güzel beslediklerini düşünüyorum. Üstelik bunların çoğu ücretsiz, insanı hiç yormayan, bol grafikli raporlar. Bir diğer sevdiğim özellik ise çeyreklik raporlarını anlattıkları 30 dakikalık webinarları.

Pitchbook

Tek kelimeyle muhteşem bir kaynak. Ne zaman bir konu araştıracak olsam ilk baktığım yerlerden biri de Pitchbook olur. CB Insights raporlarını bir nebze daha üstte tutsam da Pitchbook da en kaliteli rapor çıkaran platformlardan biri. Start-up taraması için de oldukça faydalı.

Tracxn

İlk iki kaynağa göre daha az popüler olan bir kaynak Tracxn. Arkasında kişisel olarak da tanıdığım çok tatlı Hintli bir ekip olan Tracx’ın git gide kendini geliştirdiğini görebiliyorum. Çok detaylı bir platform, ben de girişim taramalarında sık sık kullanıyorum. Favori rapor türüm ise aylık yayınladıkları unicorn raporları. Bunları incelemek benim için gerçekten eğlenceli.

Harward Business Review Türkiye

Her konuyla alakalı onlarca kaliteli yazı/makale bulabilirsiniz. Özellikle yolculuklarda hep elimin altında olan bir dijital kaynak. Ayrıca HBR sık sık webinarlar da düzenliyor.

Haberleri Nereden Takip Edelim?

Webrazzi

Tabi ki ilk sırada geliyor. Bizim sektörün Google’ı gibi görüyorum açıkçası. Bir konu araştırırken mutlaka göz atıyorum. Günlük olarak haberleri kontrol ediyorum, kullanılan dil, yazıların uzunlukları tam kıvamında.

Egirişim

Güzel röportajlar ve güncel haberlerin olduğu çok faydalı bir diğer haber kaynağı.

Pazarlamasyon

Siteye her girdiğimde daha önce hiç duymadığım birçok güncel konu öğreniyorum.

Instagramda Kimleri Takip Edelim?

Photo by Alexander Shatov on Unsplash

Yukarıda belirttiğim platformların hepsinin Instagram hesaplarını da tabi ki öneriyorum. Ek olarak verebileceklerimi de sıralamak istedim:

Foodback.co

Foodback tarım ve gıda yeniliklerini destekleyen bir iş birliği platformu. Hesaplarından birçok bilgi öğreniyor ve bu konudaki etkinliklerden faydalanıyorum.

Swipeline_tr

Eski adıyla belki Capslock’u bilirsiniz, yeni adıyla Swipeline, girişimcilik haberlerine en güncel şekilde ulaşmamı sağlıyor, yormayan, oldukça renkli bir hesap.

Interesting Engineering

Lütfen ama lütfen hemen takibe alın :)

Well Done Stuff

Siz de benim gibi ilginç tasarımlara, yeni teknolojilere ve ürünlere meraklıysanız bu hesap tam size göre.

LinkedIn’den Kimleri Takip Edelim?

Teknoloji ve İnovasyon

Adı üstünde teknoloji ve inovasyon konusunda yerli-yabancı gündemin nabzını tutmanıza yardımcı olacak.

Tomorrow

Tomorrow hem güncel haberleri paylaşan hem de farklı mecralarda farklı kişilerin yazdıkları yazıları derleyip kitlelere ulaştırmak adına çalışan güzel bir yükseliş yakalamış bir hesap.

Girişimci Kafası

Girişimcilikle alakalı profesyonellerin sözlerini okuyayım biraz da gaza geleyim derseniz takip etmelisiniz

Gooinn

İnovasyon ve özellikle kurum içi girişimcilikle ilgiliyseniz mutlaka takibe almalısınız.

Fon Bulucu

Türkiye’de paya dayalı kitlesel fonlamayı ilk hayata geçiren ekip olan Fon Bulucu’nun LinkedIn hesabını hem fon toplayan girişimleri görmek hem de Türkiye’de kitlesel fonlamaya olan ilgili algılamak adına takip ediyorum

TTGV

TTGV’nin ekosistemin tüm paydaşları için faydalı programlarını kaçırmamak için takip ediyorum

Xnovate

TTGV’nin oluşturduğu bir program olan Xnovate’in Slack kanalına da üyeyim, burada sektördeki birçok kişiyle iletişim kurabiliyorum. Xnovate de sürekli seminerler ve one-pager tadındaki vaka çalışmaları ile komüniteyi besliyor.

Hangi Platformlardan Start-up Taraması Yapabilirim?

Aslında burada yazdığım hemen hemen her kaynaktan tarama yapabilirsiniz, çünkü haberlerin içerisinde de startuplarla ilgili bilgiler oluyor. Ancak bu işe özelleşmiş platformlar neler derseniz onlardan da bahsedelim:

Startupswatch

Türk start-up’ları incelemek için ilk başvurduğum kaynak. Aynı zamanda her çeyrekte açıkladıkları Türkiye girişimcilik ekosistemi verilerini de büyük bir ilgiyle bekliyorum. Türkiye’deki yatırımcıları, hızlandırıcıları vb. de anlattıkları birçok farklı çalışmaları da var. Her ay da farklı bir sektör için demo day düzenliyorlar.

Startup Market

Startup Market de Startupswatch gibi konumlanıyor, daha genç bir şirket. Bu platformdan da girişimlerin bilgilerini, ekiplerini, gelişmelerini, yatırımlarını inceleyip dokümanlarına erişebilirsiniz.

Startup Centrum

Crunchbase ve F6S

Global startupları taramak için kullanıyorum.

Startup Nation

İsrailli startupları taramak için kullanıyorum

Konu Spesifik Hangi Siteler Var?

Akıllı Fabrikalar

Geçtiğimiz hafta akıllı şehircilikle alakalı araştırma yaparken keşfedip çok beğendiğim bir site. İçerisinde 5G, bulut bilişim, artırılmış gerçeklik, büyük veri gibi birçok konuyla alakalı blog yazıları, röportajlar ve teknolojiler bulunuyor.

Fintech İstanbul

Haftanın fintech gelişmelerini takip etmek, finans dünyasındaki etkinliklerden ve raporlardan haberdar olmak için ilk başvurduğum kaynak.

Gaming In Turkey

Gaming in Turkey espor ve oyun alanlarına odaklanmış bir ajans. Bu alandaki şirketlere pazarlama hizmeti de veriyorlar, ancak ben oyun dünyasının nabzını tutmak için ziyaret ediyorum.

Sürdürülebilirlik Akademisi

Sürdürülebilirlikle alakalı çalıştaylar ve workshoplardan haberdar olabileceğiniz, ödülleri ve webinarları takip edebileceğiniz faydalı bir kaynak.

App Annie

App Annie mobil data ve analitik platformlarının arasında en güvenilir olanı. Verilerinden ve raporlarından faydalanmayı seviyorum.

Marketing Türkiye

Marketingle alakalı her şeye bu siteden ulaşabilirsiniz.

Photo by John Schnobrich on Unsplash

Hangi Bültenlere Üye Olalım?

Boom Social

Boom social sayesinde en güncel medya ve reklamcılık haberlerini takip edebiliyorum. Ayrıca bülten Twitter üzerinde dün neler konuşuldu, neler aratıldı, neler izlendi olarak öne çıkan 10 konuyu da paylaşıyor. Twitter kullanmayan biri olarak bu bölüme de göz atıyorum mutlaka.

Patent Effect

Patent Effect’in her hafta paylaştığı mailler sayesinde patent odaklı içerikler üzerinden inovasyon, teknoloji transferi ve startup trendlerini takip edebiliyorum. Ayrıca seminer, podcast önerilerini de buradan takip ediyorum. + iş arayışınız varsa bültenin sonunda iş ilanları da paylaşıyorlar.

Sadece 20 Dakikada Gündem — Gamze Nurluoğlu

Gamze Nurluoğlunu tanımıyorum ancak cuma günleri paylaştığı 20 dakikada haftanın gündemini anlattığı Linkedin haber bültenine üyeyim ve haberleri güzel toparladığını düşünüyorum.

Fintech Futures Daily Newsletter

Her gün mail atmaları bazen gözden kaçmalarına sebep olsa da fintech konusunda global bir kaynak.

Magnitt

Magnitt aslında girişim taraması yaparken kullanılan bir kaynak, aynı Crunchbase gibi, ancak açıkçası aklıma ilk gelenlerden değil. Ben bültene üyeyim ve MENA bölgesindeki girişim haberlerini buradan takip ediyorum.

İTÜ Çekirdek

Çok fazla açıklamaya gerek yok diye düşünüyorum :)

500 Startups

Global VC’lerin en önde gelenlerinden 500 Startups’ın bülteni VC Unlocked sayesinde kurumun demodaylerinden ve faaliyetlerinden haberdar olup yeni girişimleri tanıyorum.

TechCrunch

Genellikle webinarlarını takip etmek için bültene üyeyim.

Bonus: Enertech’in dijital dergilerini okumak hem çok eğlenceli hem de bilgi verici, sakın kaçırmayın!

--

--