Gurme Miyim Acaba?

Selma İpek
Türkçe Yayın
Published in
3 min readJul 5, 2021

Gurme olup olmadığım konusundaki sorunsalım devam ediyor, dondurma konusunda kendimi bir parça gurme olarak hissetsem de bu konuda net cevap veremeyeceğim. Kaldı ki “gurmelik” bana çok iddialı ve işinin ehli beyefendileri çağrıştırıyor, ilginçtir bayan bir gurme henüz görmedim. Bu nedenle kendimi gurme gibi büyük bir isim altına yerleştirmeye gönlüm razı olmayacak sanırım. Ancak çetrefilli sorunsalım devam ederken size yeni tatlarla geldiğim müjdesini de vermek isterim.

İstanbul ve Çanakkale’yi kapsayan kısa bir tatil yaptım ve bu esnada yeni tatlar tadarak sizinle paylaşmak istedim. Olur da bir gün siz de buralara giderseniz ve bu tatları daha tatmadıysanız denemenizi isterim. Görüyorsunuz ki kendimi size adadım sevgili okurlarım:)

Bu yazımda İstanbul’ dan aklımda kalan bazı lezzetleri sizler için derledim topladım, işte buyurun liste;

1-Süleymaniye’de tarihi lokantalarda kuru fasulyeyi daha öncede denemiştim. Bu gidişimde yeniden yedim yıllar öncesinden aklımda kalan lezzet bakiydi…

Süleymaniye Kuru Fasulye by Selma

2-Çengelköy’ de kokoreç denedim ve ilk kez yediğim bir şey kokoreç, bilirsiniz hijyen kaygıları vs derken yemekten kaçındığım bir yemekti kendisi… Yedikten sonra düşündüğüm: çok lezzetli…

Çengelköy Kokoreç by Selma

3- Çengelköy’de kaymaklı kadayıf yedim ve gerçekten çok lezzetli bir tatlı, şiddetle tavsiye ediyorum. Kadayıfı hem çıtır hem de sert değil yani denge muhteşem ve fıstıklı kadayıf üstündeki kaymak şahane…

4-Burgazada’da pasta denedim ve ikisi de çok lezzetliydi. Burgazada’ya ayak bastığınız anda görebileceğiniz bir pastane Ergün Pastanesi, çilekli milföy pasta ve bisküvili rulo pastasını denedim ve tavsiye etmekten mutluyum…

5-Beşiktaş’ta Dolmabahçe Sarayı Müzesi bahçesinde yer alan Limonluk Kafe öyle güzel bir mekan ki buraya gitmenizi fazlasıyla tavsiye ediyorum. Dolmabahçe Sarayı muhteşem, sarayın bahçesi ve Resim Müzesi muhteşem ve kesinlikle görülmeye değer; üstüne bir de Limonluk Kafe gibi şirin mi şirin bir mekanda dinlenme ve pasta yeme şansınız var. Ben Limonluk Kafede çilekli tart yedim, arkadaşım ise çilekli pasta yedi. Tabii ki çilekli pastayı da denedim ve ikisi de çok lezzetliydi, İstanbul’a yolunuz düşerse mutlaka bu mekana uğrayın çalışanlar çok kibar, ortam elit, pastalar lezzetli daha ne olsun?

6-Nihayet en sevdiğim kısma geldik dondurma:) Kadıköy’de Meşhur Dondurmacı Ali Usta’dan dondurma yedim ve çok beğendim, bilirsiniz dondurma tadımı konusunda iddialıyım:) Kayısı ve şeftali meyveleri karışımı bir dondurmayı da burada denemiş oldum ve tuttum…

Dondurma ile yazımı bitiriyorum. İstanbul’dan tavsiye edeceklerim şimdilik bu kadar, Çanakkale lezzetleri hakkında fikirlerimi ileride paylaşacağım; herkese afiyet olsun:)

Yazılarımı beğendiyseniz sizler de sosyal medya hesaplarınızdan paylaşabilirsiniz ve alkışlamayı unutmayın, sevgiler S.İ.

--

--

Selma İpek
Türkçe Yayın

Politics and Social Science PhD Student / Writer on Medıum / Accounts:Instagram 👉🏻ipek_selma_