Haarlem Gezi Rehberi 2019

Burag Hançer
Türkçe Yayın
Published in
3 min readJun 26, 2019

--

Haarlem, Hollanda’nın minik güzide şehirlerinden bir tanesidir. Amsterdam’a gittiğinizde etraftaki şehirleri gezmeyi de planlıyorsanız Haarlem’i opsiyonlarınız arasında tutabilirsiniz.

Bu arada lütfen Amsterdam Gezi Rehberi içeriğime de göz atın!

Haarlem’e Nasıl Gidilir?

Haarlem’e gitmek için Amsterdam Central Station’dan geçen trenlere atlayabilirsiniz. Yarım saatte bir tren bulabilirsiniz, yolculuk 15 dakika sürüyor ve biletler yaklaşık 10 Euro tutuyor.

Şehre sabah gidip akşama doğru Amsterdam’a döndüm ve aşağıda sizler için tecrübelerimi paylaşıyorum.

Haarlem’de Gezilecek Yerler

Trenden indikten sonra 10 dakikalık kısa bir yürüyüş ile meydana varabiliyorsunuz.

Grote Markt yani büyük market ismi ile anılan meydana uğrayıp devasa katedrali arkanıza alıp ilk fotoğrafınızı çekilebilirsiniz. Ben Cumartesi günü gittiğim için meydana pazar kurulmuştu ve pazarda ufak bir tur attım.

Meydana gelmişken de ilk durağınız şehrin katedrali The St. Bavo Church olmalı.

2.5 Euro gibi bir fiyata içeri girip katedrali gezebiliyorsunuz.

Devasa bir kilise olmasının yanında buranın en büyük detayı duvara inşa edilmiş olan 30 metre yüksekliğindeki org.

Mozart 10 yaşındayken gelip bu org ile konser vermiş zamanında.

Fotoğraf çekilebileceğiniz ikinci nokta ise bu orgun önüdür.

İçerisi gayet boştu ve rahat rahat gezebiliyorsunuz. Ayrıca belli saatlerde tören ve konserler oluyor bileti alırken onları da sorarsanız benim gibi ücretsiz katılabilirsiniz sonradan uğrayıp.

Haarlem Frans Hals Müzesi

Frans Hals zamanında Haarlem’de yaşayan ressamlardan bir tanesi. Bu müze ise sanatçının, öğretmenlerinin ve çıraklarının eserlerini sergiliyor. Haarlem şehrinde gezmeniz gereken en hoş müzenin bu olduğunu düşünüyorum. İçeride realist ve detaylı resimler mevcut. Yazının başındaki videoyu izlerseniz daha iyi fikir verebilir.

24 yaş altına da indirimli bilet sunuyorlar.

4 sene ile ıskaladım.

Molen De Adriaan şehrin en popüler yel değirmeni ve simgelerinden bir tanesi. Ücret ödeyip içini de gezebiliyorsunuz fakat pek de ilgimi çekmedi ve pas geçtim.

Fotoğraf çekilebileceğiniz 3. ve son nokta ise tam burası.

Haarlem Hollanda’nın en popüler alışveriş lokasyonlarından bir tanesi ve meydana bağlanan birkaç adet devasa alışveriş caddesi mevcut.

Ben düşük bütçeli bir seyyah olduğum için elime dondurmamı alıp vitrinleri izlemek ile yetindim fakat dediğim gibi Nişantaşı’na 10 basan caddeler var burada.

Haarlem’de Ne Yenir?

Meydandaki restoranları pas geçiyorum böyle şehirlerde alışkanlık olarak, oldukça pahalı oluyorlar. Daha çok gezerek ara sokakları araştırıyorum.

Gitmeden kafama waffle koymuştum ve internetten araştırıp harika bir lokasyon buldum.

Crêpe Affaire aşırı sakin, hoş ve keyifli bir mekan. Şehir içinde uzun bir yürüyüşün ardından kahvenizi yudumlayıp bir şeyler atıştırmak isterseniz mekanınız burası.

Atladığım iki nokta var sadece.

Birincisi hava güzel ile bisiklet kiralayıp sahile gidip kumsalın keyfini çıkarabilirsiniz. Ben gittiğimde yaz olmasına rağmen fırtına vardı, dikkatli kontrol edin hava durumunu, Hollanda her zaman yazandan daha soğuk oluyor.

İkinci atladığım nokta ise, eski bir kiliseyi bira tadımı yapabileceğiniz bir bara çevirmişler, bira içmediğim için orayı pas geçtim, gidip orada da keyif çatabilirsiniz.

Özet olarak, Haarlem bir gününüzü ayırıp keyifle gezebileceğiniz kompakt ve huzurlu bir şehir.

Amsterdam’a yolunuz düşerse kesinlikle uğrayabilirsiniz.

Originally published at https://www.yirmilerim.com on June 26, 2019.

Facebook | Twitter | Instagram | Slack | Kodcular | Editör | Sponsor

--

--