Hobiniz Var mı?

Gizem Açıl
Türkçe Yayın
Published in
4 min readJan 17, 2020
Photo by Alice Dietrich on Unsplash

Biliyorum şu an bir çoğunuzla karşılıklı hobilerimiz üzerine konuşuyor olsak, söyleyecek ve üzerine konuşacak belli başlı hobilerimiz kesinlikle vardır.

Ancak, biraz daha derine inmek istiyorum ve neden derine inmek istiyorum öncelikle bundan başlayalım.

Hobiler Neden Önemli?

Türkiye’de iş başvurularında bulunurken ilk hazırladığım özgeçmişimde hobilerim kısmı olduğunu çok net hatırlıyorum. Ancak, sonrasında gelen bazı eleştiriler üzerine hobiler kısmını kaldırmıştım. Çünkü, hobi kısmının çoğu işveren tarafından gereksiz görüldüğü ve kimsenin benim hobimle ilgilenmediğine dair gelen eleştirilerle birlikte ben de aynı kanaate varıp o kısmı tamamen silmiştim.

Ancak, bugün baktığımda Avrupa’da bazı şirketlerin iş görüşmelerini incelediğimde özellikle görüşmenin ilk aşamasında; potansiyel çalışanlarının gerçek hayatta kim olduğu, kişilik özellikleri ve hobileri ile ilgilendiklerini fark ettim. Elbette ki Avrupa ve dünyanın geri kalanındaki tüm şirketler buna önem veriyor diyemem ancak; bu yönde fark ettiğim değişim beni özellikle memnun etti ve tekrardan öz geçmişime kısa bir hobiler kısmı koymak için beni kesinlikle teşvik etti!

Sonuç olarak; hobilerim, boş vakitlerimi nasıl değerlendirdiğimin sonucu ve buna bağlı olarak tamamen benim bir yansımamdı!

Bu aydınlanma ile birlikte; Avrupa’da yeni edindiğim bir çok arkadaşıma baktığımda sayısızca hobileri olduğu, bu hobiler için gerçekten gerektiğinde gerekli yatırımları yaptıklarını yani kendilerine ve boş vakitlerine aşırı değer verdiklerini farketmeye başladım. Benim için aydınlanmada varan 2!

Peki Bizim Hobilerimiz Neler?

Bu yazıdan şu sonucu çıkarmanızı asla istemem: “ Bu kızın hiç hobisi olmamış mı? Ne acı!” Ben de hep sayısızca hobim olduğunu ve çok aktif olduğumu düşünürdüm.

Peki nelerdi benim hobilerim? Kısaca özetleyecek olursak: Kitap okumak, sinemaya gitmek (düzenli olarak), tiyatroya gitmek (ayda 1 veya 2 ayda 1), seyahat etmek (mümkün olduğunca!), dans etmek (mümkün olduğunca!), yüzmek, spora gitmek, tenis oynamak, sergileri takip etmek vb… Aslında sevdiğim bir çok aktiviteye yeterli vakit ayırmaya çalışıyordum. Ya da ayırdığımı düşünüyordum.
Ancak, en son ne zaman tenis oynadığımı sorarsanız, geçen yazdı belki ?!,
en son hangi sergiye gitmiştim ? E şey adını hatırlamıyorum ama Beyoğlu Salt Galata’daydım.

Bu cevaplar kesinlikle ve kesinlikle her şeyi ortaya koyuyor. Şimdi öncelikle sizden istediğim: “Hobileriniz Neler?” sorusuna cevap vermeniz. Sonra ise; her birini tek tek sorgulamanızı istiyorum.
En son nereye seyahat ettiniz? En son hangi filmi izlediniz? En son ne zaman dans ettiniz? Cevaplar sizi tatmin ediyor mu? Tatmin eden cevaplar var ise tebrikler doğru yoldasınız =) Ancak, tatmin olamadığınız cevaplar için üzerine çalışmamızı öneriyorum ve belki de kendimizi keşfetmemizi sağlayacak yeni hobiler edinmemizi öneriyorum!

Yukarıda da kendim üzerinden bahsettiğim gibi çoğu ilgi alanının tam olarak boş vakitlerimizi değerlendirmek anlamına gelmediğini ya da ilgi alanlarımız, hobilerimize yeteri yatırımı yapmadığımızı yeni yeni fark ediyorum ben de.
Sonuçta, hafta içerisinde ya da gün içerisinde bazen aşırı boş vakitlerim oluyordu ve ben o anlarda oldukça sıkılıyordum! Boşa harcanan zaman hissi içime hiç sinmiyor, tabi ki hepimizin tembellik yapmaya ihtiyacı var o bambaşka bir konu, ancak bir şeyler yapmak istiyorken sadece sıkılabilmek, üzücü!

Hobi Nedir?

Hobiler üzerine fark ettiğim en değerli şey ise şu oldu : Hobilerin boş vakitlerimizi doldurmaktan çok daha ötede işlevleri olduğunu keşfetmeye başladım. Görsel, sayısal, işitsel veya sözel herhangi bir alandaki becerilerimizi geliştirmek, sosyal hayata daha kolay adapte olmamızı sağlıyorlar ve kesinlikle yeni tanıştığımız insanlarla daha kolay iletişime geçmemize destek oluyorlar. Buna adım adım kendi üzerimde de şahit oluyorum.

Yeni Hobiler, Yeni Deneyimler, Hoş gelsin!

Kendimi, ilgi alanlarımla, boş vakitlerim ve hobilerimi keşif noktasındayken neler yapmaya başladım hangi noktadayım bunlardan biraz konuşalım istiyorum ve kim bilir belki sonrasında hep birlikte güzel bir fikir alışverişi yaparız, o zaman ne mutlu olur ki bana =)

Hayatıma neleri eklemeye başladım ?

  • Hiking yapmaya başladım. Son 3 aydır, boş olan her hafta sonumda hiç bilmediğim bir hiking rotası planlayıp yağmur, yaz, kış demeden yollara koyuluyorum. Çünkü, doğada yürüyüş yaparken kendimi bulduğumu fark ettim.
  • Yoga — meditasyon : Bu konuda daha çok yeniyim, ancak günümün 15 dakikasını buna ayırmanın bana mental ve bedensel bir zindelik yarattığını fark ettim.
  • Satranç oynamak: satranç oynamayı yıllar önce bırakmışım, oysa ne kadar çok sevdiğimi yeniden hatırladım!
  • Yeni masa oyunları keşfetmek ve oynamak: Masa oyunlarının en güzel yanı çok fazla kişiyle de oynayabileceğiniz için hem arkadaşlarınızla sosyalleşmenizi sağlıyor ve keyifli vakit geçirmenizi sağlıyor.
  • Yazı yazmak: bir şeyler yazmayı kendimi bildim bileli çok severdim ancak, yıllardır bir şeyler yazmadığımı fark ettim. Hayat koşturmacasına o kadar kaptırmışım ki kendimi, yazı yazmak aklımın ucundan bile geçmemiş yıllarca! Şimdi tekrar kelimelerin büyüsüne ve bana hissettirdiklerine geri döndüm. Yazacak ne çok şeyim varmış!
  • Sevdiğimi veya seveceğimi düşündüğüm her konuyla ilgili dergiler okumak ve karıştırmak. Dünya da keşfedilecek çok şey var!
  • Yeni yabancı dil öğrenmek: Sizin için gerekli olan veya seveceğinizi düşündüğünüz yeni bir dille tanışmaya merhaba diyebilirsiniz.
  • Çevremde olup biten ücretli — ücretsiz tüm etkinlikleri takip ediyorum. Bazen gerçekten ilgimi çeken şeyler bulabiliyorum ve burada yeni insanlarla tanışabiliyorum. Müthiş deneyim!
  • Podcast dinlemeye başladım ve açıkçası neden daha önce dinlemedim ve bunun için vakit ayırmadım diye kendime hayıflandım.
  • Fotoğraf çekmek : Profesyonel değilim, ancak amatör fotoğraflarımı editleyip klasörlemek ve anılarımı ölümsüzleştirmek ve albüm oluşturmak bana hep keyif vermiştir.

Şu an için bu noktadayım. Bu kısa sürede de yazının en başından beri bahsettiğimiz hobilerim(!) hayatımdaki ilişkilerimi daha da güçlendirmeye başladı. Daha önceleri ilk girdiğim ortamlarda ve yeni tanıştığım insanlara karşı çekingen ve daha mesafeli olan ben, ilişkiler konusunda eksik olan bu noktalarımı güçlendirmeye başladım. Bu gelişime şahit olmak inanılmaz. Zamanla bu listeye yeni eklenenler ve çıkanlar olacaktır ama hepsinin bana, benim hayatıma sonsuz katkıları olacağına eminim. Vaktini keyifli, verimli ve en önemlisi kendin için geçirmekten daha güzel ne olabilir ki ?

--

--

Gizem Açıl
Türkçe Yayın

UX/UI Designer — Urbanist — I write about lifestyle, foods, living in Germany, travel. In fact, I write whatever I enjoy. Check out: www.flavorofcities.com