Hogwarts Legacy

Ben ve Kendim
Türkçe Yayın
Published in
2 min readNov 10, 2023
Photo by Rhii Photography on Unsplash

Avada kedavra büyüsünü oyun bittikten sonra alabildiğim için biraz üzgün olsam da genel oyun deneyimimden memnunum. Harry Potter evrenini sevenlerin zevkten dört köşe olacağı oyunu yapmışlar. Hogwarts binasında ve açık dünyada yapılacak şeylerin sınırı yok. Filmlerden gördüğümüz şeylerin ve daha fazlası var. Quidditch hariç. Derslere girme, canavar ehlileştirme hatta çiftleştirme, bitkileri silah olarak kullanma, sayısız büyü, süpürgeyle uçma, Highwing’e binme, bulmacalı açık dünya etkinlikleri, onlarca harabe, her şey var. Bana biraz fazla geldi ama isteyen yapmaz tabii.

Açık dünya etkinlikleri sıkıcı, çünkü bulmaca sevmem. Haydut öldürmek o kadar da keyifli değil. Keşiflerinizde bulduğunuz şeyler pek mühim değil. Oyun, combat kısmını beklediğimden iyi kotarmış. Sonuçta Harry Potter evreninde yapılabilecek şeyler ve büyü çeşitleri belli. Kaçınma ve doğru zamanda saldırıyı geri püskürtme mekanikleri artık her oyunda var. Buna da iyi yedirilmiş. Büyülerin kullanımı ve birbirleriyle kombinleme de çok başarılı. Ama biraz kolay olmuş. Oyun boyunca sadece bir kez öldüm, onda da can iksirim bittiği için.

Ana hikaye meh. Ama arkadaşlarımızın hikayesiyle paralel giden kısımları iyiydi. Yan görevler pek kaliteli değil ama arkadaşlarımızla oyun boyunca devam eden ilişki görevleri güzeldi. Özellikle Sebastian’inkiler.

Başta açık dünya etkinlikleri çok canımı sıksa da bir süre sonra neyin önemsiz olduğunu anlayınca, ilişki görevlerine ve ana hikayeye odaklanınca keyif aldığım bir oyuna dönüştü. Keşke Harry Potter son filmlerindeki gibi daha karanlık bir tonu olsaydı. Bu haliyle biraz çocuksu olmuş.

--

--

Ben ve Kendim
Türkçe Yayın

Oyun ve film incelemeleri daha önce başka yerlerde yazdığım metinler. O yüzden sıralamaları ve yayımlanma tarihleri alakasız olabilir.