İçim Nar, Yerim Dar!

Ceyda Kurt
Türkçe Yayın
Published in
2 min readNov 2, 2023
Photo by Tamanna Rumee on Unsplash

İçinde muazzam bir potansiyel taşıdığını bilen, hisseden; ancak henüz bu potansiyeline ulaşamadığını da farkında olanlara gelsin bu yazım… Bir de kendime ;)

“Hayır! Ben mutsuz yetişkinler düzeninde kalmayacağım.”

“Bundan çok daha fazlasını yapabileceğimi biliyorum.”

“İlerleyen günlerimde, yarını düşünmek beni heyecanlandıracak.”

diyorsunuz değil mi? Bu cümleleri kurmaya, onlara ulaştığınızı hayal etmeye, en önemlisi de onlara ulaşmak için çaba göstermeye devam edin :) Biliyorsunuz ki: İçiniz nar, ama yeriniz dar!

Şöyle bir düşününce aslında her insan nar gibi, değil mi? Dışardan baktığımızda kabuğuna sarılı bir bütün görürüz sadece. Ancak içi açıldığında, o insanı tanımaya, düşüncelerini anlamaya başladığımız anda kabuğun altında gizlenen yetenek taneleri birer birer dökülür gözler önüne. Bir bütün halinde görünen narın içinde aslında onu tamamlayan yüzlerce minik nar tanesi çıkar ortaya.

İşte bizler de böyleyiz. Çoğu zaman kendimiz bile farkında değiliz sahip olduğumuz nar tanelerini. Asıl potansiyelimize ulaşmak istiyorsak önce bizim kendi tanelerimizi keşfetmemiz gerekir. Bu keşif için 5N yaklaşımını oldukça etkili buluyorum. Aşağıdaki soruları kendimize sorarak başlayabiliriz ;)

[Sizlerin de önerdiği sorular varsa yorumlarda iletmeniz beni çok mutlu eder 😄]

Nasıl bir insanım?

Neleri yapmada iyiyim?

Neleri yapmak benim için çok zor?

Ne istiyorum?

Nasıl bu isteklerime ulaşabilirim?

Her 5'li sette kendimize yeni sorular sorarak hem mevcut halimizi hem de kabuğumuzun en derinlerinde kalmış nar tanelerimizi bulabiliriz.

Yaptığımız her keşifte göreceğiz, aslında yerimiz bize çookk darmış. Sığmaya çalıştığımız kap bizi taşımaya hiçbir zaman yetmemiş ki! Bizim kabuğumuzdan çıkıp tüm güzelliğiyle tanelerimizi gözler önüne sermemiz gerekiyormuş.

Bunu fark ettiğimiz gün ile başlayacak kabuğumuzdaki ilk kıpırdanma! Hemen ardından kendimizi geliştirme isteği gelecek. Ve sonrasında sayısız nar tanesi eklenecek o kabuğun altına. Sonunda o kabuğa da sığamayacak ve yeni keşiflere doğru yol alacağız 🌟

--

--