Instagram’sız 40 Gün

Böyle bir şey mümkün mü?

Mustafa Gedik
Türkçe Yayın
Published in
3 min readJul 1, 2018

--

Bundan 41 gün önce, üretkenliğimizi engelleyen şeyleri terk etmeye yönelik bir hareket başlattık. Dikkatimizi dağıtan, vaktimizi alan, odaklanmamızı etkileyen her şeyi içeriyordu terk ama odak noktamız en fazla vaktimizi alan instagramdı.

Başta instagram olmak üzere tüm sosyal medya uygulamalarını(hesapları değil, sadece telefondaki uygulamaları) sildim. Sadece WhatsApp kaldı ve ben ilk çıktığı günden beri bu uygulamayı kullanmama rağmen hayatımda ilk kez bu dönemde durum attim(çok önemli sanki). Yani bir şekilde mutlaka paylaşmam gerekiyordu. O derece bir bağımlılık olmuştu bende. Salima Hoca haklıymış! Rusça dersinde bana taktığını düşünüyordum ama kadın çok güzel bir tespit yapmış bana telefon bağımlılığım olduğunu söylediğinde. O zaman ona çok kızmıştım, kırılmıştım anlamamıştım; yani ne vardı ki bunda! Haklıymış ama :/ Neyse ki yaklaşık 3 yıl sonra olsa da hak veriyorum artık ona.

Ben aslında Twitter’cıydım. Fakat son zamanlarda en çok vaktimi instagram üzerinden geçiyordum. Facebook zaten çoktandır etkisini yitirmişti benim gözümde; sadece bazen iletişim için kullandığım bir uygulamaya dönüşmüştü. Instagram daha canlı ve spesifik olduğu için sanırım en zorlandığım uygulama, eksikliğini en çok hissettiğim sosyal uygulama mecrası oldu bu süreçte. Milletin hikayelerini izliyor, ben de hikaye atmadan duramıyordum…

--

--