Bu ekip 8 gece 9 gün beraber çalıştı, paylaştı, muhabbet ve biraz da ev yaptı…

Köyde doğal ev yapma hevesi — 2

Gittim geldim Kaz Dağlarına. “Ekolojik Mimari — Ormanda Ev Yapma” atölyesi adında bir çalışmaya katıldım. 9 gün boyunca kestik, ölçtük, biçtik, çaktık, diktik, yerleştirdik ve daha nice bizler için yeni olan şey yaptık. Hem eğitimin organizatörü Harmonia’nın kendi arazisinde yaşayacak olan ekolojik ev için çalıştık hem de kendi evlerimiz için fiziksel ve fikirsel cimnastik yaptık. Beklediğimden farklı içerikte, sonunda yarattığı etki açısından beklemediğim kadar derin bir deneyim oldu.

Yalcin Arsan
Çağdaş, Özgün, Yaratıcı ve Türkçe
7 min readAug 10, 2017

--

Size daha önce Behramkale köyünde aldığım derme çatma köy evinden ve onunla yaşamakla ilgili ilk gayretimden bahsetmiş, bu konuda yapmayı planladığım işlerden biri olarak katılacağım bir mimari atölye çalışmasını da anlatmıştım. Bu yazı Temmuz 2017'de katıldığım bu atölye çalışması ile ilgili.

Öncelikle süreç hakkında kısa bir özet geçeyim: Köy evimi nasıl yapacağımı (ya da onaracağımı) planlamaya çalışırken epey araştırma yaptım. Çok sayıda çevrimiçi kaynak, sayısız yöntem ve az sayıda da basılmış kitap ve yazara rastladım. Geleneksel Yapı Teknikleri kitabı…

--

--

Yalcin Arsan
Çağdaş, Özgün, Yaratıcı ve Türkçe

Fikir üreticisi. Görüş paylaşımcısı. Hoşgörü destekçisi. Bireysel sürdürülebilirlik arayışçısı. Teknoloji | Spor | Müzik. https://www.twitter.com/yalcinarsan