Kamp Yapmak ve Doğaya Özlem

Gürkan Bilgisu
Türkçe Yayın
Published in
2 min readApr 25, 2020
Cennet Koyu’nda yaptığım bir kamptan kare

Sosyal izolasyonun bizi yiyip bitirdiği şu zamanlarda en sevdiğim mevsim olan ilkbaharın tadını çıkaramıyor olmak epey can sıkıcı. Yılın bu zamanları benim ve arkadaş çevremin kamp yapmayı en sevdiği zamanlar olduğundan bu can sıkıcılık daha da artıyor. Kamp yapmak doğaya dönmek benim için katarsis demek.

Ateş başı sohbetleri, termosta çay, sabah kahvaltısında yaptığım menemenler, Ege’nin güzel doğası ve nefis müzikler eşliğinde gece içtiğimiz şarapları epey özlediğimi söyleyebilirim. Daha önce kamp yaptınız mı bilmiyorum fakat denemediyseniz en azından hayatınızda bir defa dahi olsa denemenizi tavsiye ederim. Ben ve arkadaş grubum kalabalık kamp gruplarından ziyade daha içe dönük ortamları ve dinginliği tercih ediyoruz. Kamp demek bana göre doğayı ve kendini dinlemek demek o yüzden çok gürültülü herkesin eğlenip tek gecelik şeyler yaşamaya gelenlerin olduğu kalabalık kamplardan ziyade az eşya ve az insanın olduğu huzurlu kampları tercih edenlerdenim.

Ve denize bir dakika durup bakmaya vakitleri olmadığını söyleyen bu insanlar ne zevksiz mahlûklardı.

Böyle diyor Sait Faik. Kent yaşamının en büyük dezavatanjı bu güzel cümlede gizli. Her yere yetişiyor, hiçbir şeye geç kalmamaya çalışıyoruz fakat bu hengame içerisinde unuttuğumuz bir şey var özbenliğimiz. Evet kentliler olarak kendimize çok ama çok az zaman ayırıyoruz. Ben doğadayken yaptığım iç monologların çoğunu evde ya da işteyken yapamıyorum. Bu iç monologlar doğa ile birleşince ortaya muhteşem bir arınma süreci çıkıyor. Yaptığım çoğu kamptan sonra bir süre daha huzurlu ve mutlu hissettiğimi söyleyebilirim. Toprağa temas ediyor, havayı soluyor ve denizin tadına özgürce varıyorsunuz. Benim için en lüks plajın en lüks yerinde denize girmektense çok az insanın olduğu, daha özgür, kimsesiz koylarda kamp yapıp yüzmek daha büyük bir şey.

Pandemi sürecini atlattığımızda yapacağım ilk şey arkadaşlarımı bir cuma gününden kampa gitmeye ikna olacak. Benim gibi Egeliyseniz kamp alanları konusunda çok şanslısınız. Gerçi güzel ülkemizin kamp yapılabilecek pek çok güzel yeri var ama burada biraz affınıza sığınarak canım İzmir’imi bu konuda övmek istiyorum :) Kamp yapacaksanız önce başlangıç düzeyinde ekipmanlarla bu işe adım atmanızda fayda var. Olur da kamp olayını sevmezseniz ekipmana çok para harcamamış olursunuz. Benim gibi keyif amaçlı yılın belirli zamanlarında kamp yapanlardansanız orta düzey ekipmanlar işinizi görecektir. Umarım şu süreç en kısa sürede biter ve doğa anayı kucaklamaya gideriz. Meraklısı için kullandığım ve tavsiye ettiğim ekipmanlarımı yazının sonuna ekliyorum:

  • Çadır: Naturehike Star River 2
  • Mat: Decathlon Quechua Şişme Mat
  • Çanta: Decathlon Quechua Forclaz 60 L
  • Uyku Tulumu: Kış kampı yapmadığım için Quechua 5

--

--

Gürkan Bilgisu
Türkçe Yayın

Eğitim, sanat ve teknoloji üzerine yazıyorum. Diğer yazılarım için: www.gurkanbilgisu.com adresini ziyaret edebilirsiniz.