Kendini Kaybedercesine Öğrenmek

Ceyda Kurt
Türkçe Yayın
Published in
2 min readMar 3, 2024
Photo by Erriko Boccia on Unsplash

Her daim yeni bilgiler keşfetmeye meraklı biri oldum. Kitapların, başka zihinlere açılan kapılar olduğunu düşünüyorum. Ve bu kapılardan içeri girdiğim andan itibaren başlayan keşifler bende tarif edemeyeceğim bir heyecan yaratıyor.

Bu keşiflerle birlikte zihnimin çiçek açtığını hissediyorum 💮 (bu benzetmeyi çok seviyorum :) ) Bir süredir zihnimi çiçek tarlasına çevirme konusunda epey yol aldığıma inanıyorum. Fakat şunu fark ettim, açan çiçeklerin kokusunu duyumsamıyorum. Onların nasıl göründüğüne, ne renk olduklarına dönüp bakmıyorum. Çiçek sayısını artırmaya o kadar kendimi kaptırmışım ki bunların keyfini çıkarmayı ihmal etmişim.

Neden böyle yaptığımı düşündüm. Biraz klişe bir söylem olacak ama “yeni bilgiler edindikçe aslında hiçbir şey bilmediğimi gördüm.” Bu durum bende kendimi kaybedercesine öğrenme isteği oluşturdu. Bilgiye aç bir şekilde farkında bile olmadan sürekli öğrenme halinde kalmışım.

Kabul ediyorum, bu açlık halinde çok değerli kazanımlar edindim. Zihnim gelişti, ruhum serpildi. Ve bu sürecin bir başlangıç olduğunu asla sonu gelmeyecek bir serüven olduğunu bilmek merakımı daha da artırdı.

Öte yandan kapıldığım bu heyecan, öğrendiklerimi sindirmem gerektiği gerçeğini kaçırmama yol açmış. Özellikle son iki yılda okuduğum kitapların bana neler kattığını düşündüm. Ve kendimle gurur duydum :) Beni geliştiren güçlenmem gereken yönlerime katkı sağlayan pek çok kitap okumuştum. Bunların üzerimde yarattığı etkiyi hissediyordum ama üzerine düşündüğümde hissettiğimden çok daha fazlasını kendime kazandırdığımı fark ettim.

“Evet, doğru adımları atıyorsun. Bu yolculukta devam et!” diyorum. “Devam et, ama arada soluklanmayı ihmal etme. Öğrendiklerini özümsemek için kendine zaman tanı. Hayat boyu devam edecek bir maratonun çok başındasın. Sonuna kadar devam edebilmen için enerjini dengeli kullanman gerekiyor. Zihnindeki çiçekleri koklaman, arada dönüp onların güzelliğini izlemen; zihnine yeni çiçekler eklemek kadar önemli! Durmayı, bulunduğun an’ın renklerini görmeyi unutma! Öğrenmek güzel şey, ama öğrendiklerinin sende ve hayatında yarattığı etkiyi görmek eşsiz bir deneyim. Bu deneyimi kaçırma!”

--

--