Kişisel Algılama

Çağrı Küpeli
Türkçe Yayın
Published in
2 min readJun 4, 2022

Birisinin verdiği tepki ne kadar bizimle alakalı? Bir yönetici ya da iş arkadaşımızın söylediklerini kişisel algılama eğilimimiz ne kadar yüksek?

Benim oldukça yüksekti bu durum. Ancak farkına varmaya başladıkça geliştirdiğim bir strateji süreci değiştirmemi sağladı.

Örneğin müşteri hizmetlerinde çalışmak, insanların tepkilerinin neredeyse hiç birisinin benimle alakalı olmadığını anlamamı sağladı.

Örneğin kasiyerlik yaptığım dönemde, bir gün bir kadın kasaya geldi. Sıradaki herkesin önüne geçerek kendisinin işlemini yapmamı söyledi. Ben de kendisine sıra olduğunu belirtip eşyalarını yan tarafa aldım ve siz sırada beklerken eşyalarınız burada kalabilir. Sıra size geldiği zaman memnuniyetle destek olacağım dedim. Sinirle başımda beklemeye başladı. 7 kişi sonra sıra ona geldi. Ben de ürünleri aldım daha özenli davranarak katladım ve ödemeye geçtik. Kartı ile işlemi tamamladık. Tam her şeyi poşetledim ve uzattım ki:

“Ya sen kimsin! Benim yüzümü poşeti nasıl fırlatırsın! böyle terbiyesizlik mi olur!” diye bağırarak poşeti yüzüme fırlattı.

Tabii ben kenara çekildim ve poşet yere düştü. Mağazadaki herkes bize bakıyordu. Diğer müşteriler benim böyle bir şey yapmadığımı söylerken hala bağırıp çağırmaya devam ediyordu.

Gülümsemeye devam ettim. Poşeti yerden aldım düzeltiti ve uzattım kendisine. Bağırmaya devam etti tabii ki mağaza müdürü geldi. Bu arada mağazaya koşarak birisi girdi ve arkadaşıymış. “Ya Merve (söylediği isim bu değildi) bugün iyi değilsin hani anlaştık böyle davranmayacaktın.” diyerek koldundan tutup çıkarmaya çalıştı ve benden arkadaşı için özür diledi. Diğer müşteriler de beni takdir ettiklerini sakin kalmaya nasıl devam ettiğimi sordular.

Elbette bunu hayatımda hep yapamıyorum. Ancak o gün durumun kişisel olarak bana karşı olmadığını daha henüz kasaya adımını attığı anda anlamıştım. Ve gerçekten durumları kişisel algılamadığımızda o anı sakin karşılamak bu kadar kolay oluyor.

Bu bölümde bende kişisel algılamamayı sağlayan 2 stratejiyi podcastte anlattım.

(hatta bunun videosu da var. Youtube’tan da izleyebilirsiniz)

Spotify:

Apple:

Youtube:

#merak #podcast #kişiselalgılamak #kişiselgelişim

--

--

Çağrı Küpeli
Türkçe Yayın

Eğitmen, Eğitim Tasarımcısı, Meraklı, Yaşam boyu öğrenen. @meraklistesi podcast yayını sahibi, @kupelicagri #egt