Kişisel Gelişebiliyor Muyuz ?

Arzu Akinci Akgun
Türkçe Yayın
Published in
2 min readSep 13, 2021

“Sen aklına koyduğun her şeyi başarırsın, çünkü senin inanılmaz bir gücün var ve sevgin de var…”

Gün içinde gerek sosyal medyada, gerekse çevremizde sürekli; sen istersen başarırsın, pozitif düşün, farkındalığını geliştir sözleri karşımıza çıkıyor. Peki bu olumlamaları gerçekten kabul edebiliyor muyuz ya da özümseyip kişisel olarak gelişebiliyor muyuz ? Sosyal medyanın gücü göz önüne alındığında kişisel gelişim ile ilgili yazılan kitaplar, yapılan programlar ve kayıtlar şu an dünyada yüksek talep gören, milyar dolarları bulan bir sektör haline geldi.

Peki bu kaynakları etkili ve verimli kullanabiliyor muyuz ?

İnsanın kendini tamamlaması ve potansiyelini ortaya çıkarması kişisel gelişim olarak nitelendirilebilir. Erken kalkmak, spor yapmak, sağlıklı beslenmek, kitap okumak gibi kazanmak istenilen alışkanlıkları edinmek, en temel kişisel gelişim konularından biri olarak yer buluyor. Yeni bir dil öğrenmek, kendine güveni artırmak, zamanı planlamak ve yönetmek, hafızayı dinç tutmak, sürekli öğrenmek gibi kişisel gelişim ile alakalı pek çok konu etkin kaynaklar aracılığı ile geliştirilebiliyor.

Değişimi kabullenmek

Kitaplar okundu, seminerlere gidildi, gerekli videolar izlendi, peki ya sonra? Alışkanlık haline dönmesi beklenen her davranış için veya uzmanlaşmak istenilen herhangi bir konu için onunla belli süre vakit geçirmek gerekiyor. Bu süre de alışkanlıklar için 21 gün tekrarlama kuralı genel olarak geçerli olsa da, Barış Özcan’ın da kanalında değindiği gibi 10.000 saat olarak biliniyor. Ne yapıyorsan yap, düşünüp uyguladığın ve kabul ettiğin kadar alışkanlığa çevirebiliyorsun.

Ben nasıl kişisel geliştim, geliştim mi ?

Pek çok kitap okudum, videolar izledim, eğitimlere katıldım. Beynimin içindekileri gerçekten hayata geçirebilmem için gereken o “hadi, şimdi değilse ne zaman?” hissi şıp diye gelemedi, gelmiyor da. Önce yolunda gitmeyeni bulup kabullenmek ile işe başladım. Sonra o sevmediğim arkadaşla bir yüzleştim. Önce bırakmak istemedi tabii ki, ben kaçtıkça peşimden geldi. Sonraları yüz bulamadı, boynuma atladıkça kendini yerde buldu. Sonrasında ise bıktı ve uğraşmaktan vazgeçti. Biz artık tüm değiştirmek istediğim alışkanlıklarımla bu şekilde anlaşıyoruz. Yüzleşmeyi başardıklarım var, korkup kaçtıklarım da…

Yaşanılan her gün yeni bir macera, yeni bir öğrence. Kişisel gelişim denilen olgu gerek gelişen teknolojiye ayak uydurmak için, gerek bırakmak istenilen kötü alışkanlıklar için, gerek bilgi dağarcığını genişletmek için her gün kendini tekrarlıyor. Bu tekrarın bir ucundan yakalayabildiysek, bingo !

--

--