LinkedIn Öğrenme Raporundan Notlar

Emre Keskin
Türkçe Yayın
Published in
2 min readApr 12, 2018

Linkedin’in yayınladığı 2018 İşyeri Öğrenme Raporu’nu inceledim. Yaklaşık 4000 profesyonel ile global olarak gerçekleştirilen araştırma sonucu ile karşılaştığımda aslında benim için hiç de şaşırtıcı olmadı. Aranızda mutlaka incelemiş olanlar vardır ama, önemli bulduğum noktaların yeniden altını çizmek istiyorum.

Yetenek Gelişiminde Öncelik : Sosyal Beceri Eğitimleri (soft skill trainings)

Araştırmaya katılan katılımcıların hem fikir olduğu bir konu varsa o da bu sosyal beceri gelişimi meselesinin iş yerleri için oldukça önemli olduğu. Araştırmaya katılan profesyoneller; Liderlik, iletişim, iş birliği eğitimleri ve role uygun spesifik yetkinliklerin geliştirilmesi konusunu oldukça önemli bulmuşlar. Rapora göre teknolojinin bu denli gelişmesi ile birlikte, çalışanların 21. yüzyıl yetkinliklerine sahip olması, iyi iletişim kurup, gelişmelere hızlı adapte olabilmeleri gerekiyor.

2018'in en önemli konusu : sosyal beceri eğitimlerinin NASIL verileceği

Hem yetenek geliştiriciler hem de yöneticiler için 2018'de odaklanılması gereken konulardan en öncelikli olanı bu eğitimlerin NASIL verileceği noktası. Özellikle büyük harflerle yazıyorum ki bu konu benim de en çok üzerinde durduğum noktalardan bir tanesi. Sosyal beceri eğitimlerinin bir çoğunun sosyal olmayan kurgular üzerinden ilerliyor olması benim de en rahatsız olduğum konulardan.Gözlemlediğim kadarıyla çoğu şirkette eğitim kararı alan kişilerin, değişim için bir ‘’risk alamaması’’ sonucunda çalışanların sosyal becerileri 20 yıl önce hazırlanmış sunumlar ile geliştirilmeye çalışılıyor.

Neden gelişime yatırım yapmalıyım?

Araştırmanın en çarpıcı bulduğum rakamlarına geldi sıra. Çalışanların %94'ü bir şirkette gelişime yatırım yapılıyorsa o şirkette daha uzun süre çalışabileceğini ifade etmiş. İK uzmanı arkadaşlarım benden daha iyi bilirler ki personel giderlerinin azaltılabilmesinin en verimli yolu şirketteki personel sirkülasyonunu (turnover) minimize etmekten geçer. Sanıyorum bunu yapabilmek için de şirketlerin çalışanlarına ve onların gelişimlerine daha fazla yatırım yapmaları gerekiyor.

Yine aynı araştırmada Y kuşağı bireylerin %87'sinin eğitim yatırımlarının bir işe girmek için önemli bir faktör olduğunu dile getirmiş, bu oran önceki kuşaklarda %69'da kalmış. Forbes’un yaptığı habere göre 2025 yılında global işgücünün %75'ini Y kuşağı oluşturacağına göre gelecekte ayakta kalmak isteyen şirketlerin şimdiden bir gelişim stratejisi oluşturmalarında fayda görüyorum.

Konuyla ilgili görüşlerinizi lütfen benimle paylaşın.

Raporun tamamına bu linkten ulaşabilirsiniz.

Podcast| Youtube | Slack | Facebook | Twitter | Instagram | Kodcular

--

--

Emre Keskin
Türkçe Yayın

Eğitmen Panda kurucu direktörü — Eğitmen, Girişimci