Mamut Art Projects 2021'den Kıvılcım Güngörün

Sergi Geziyorum
Sergi Geziyorum
Published in
Nov 9, 2021

Yazı: Hümeyra Üzel

Fotoğraf 1: sergigeziyorum

Çağdaş Sanat alanında yılın umut vadeden sanatçılarını öne çıkaran Mamut Art Project, disiplin ayrımı gözetmeksizin her yıl yeni, kariyerinin başında olan sanatçılara başvurularını açıyor.

Kıvılcım Güngörün de bu seneki sanatçılardan biri. Buradaki projesi ise“oğaç.” Güngörün, bu projesinde bir yüzyıldan fazladır Beşiktaş’ta duran ağacın kesilmesi sonucu, ağaç ekseninde yaptığı çalışmaları kapsıyor.

video, Kıvılcım Güngörün: sergigeziyorum.

Bu projede ilgimi çeken nokta, Güngörün’ün kesilmiş ağacın dokularını kağıda geçirmesiydi (bkz. Fotoğraf 1.).Gösterilen videolardan birinde, Güngörün, ağacın kesildiği o noktanın çeşitli yerlerine kağıtlar koyuyor ve-sanırım pastelle-hızlıca boyayarak kesildiği tabanın dokusunu çıkarıyordu. Doğayı daha farklı bir yöntemle görmemi sağlayan bu çalışma son derece ilham verici. Doğaya bakmakla ya da onu dinlemekle kalmayıp-yeni bir duyu ile görmek-dokunmak ve üzerinden doku çıkararak onu hissetmek, daha iyi tanımak…

Fotoğraf 2: sergigeziyorum

--

--

Sergi Geziyorum
Sergi Geziyorum

Sanat eserlerini hissetmek, onlarla empati kurmak ve onlara karşı “Ben ne hissediyorum?” sorusunu sormayı amaçlayan ve buna teşvik eden kollektif bir projedir.