Mimoza Cendey ile Kırılganlıkların Gücü

Çağrı Küpeli
Türkçe Yayın
Published in
2 min readMay 5, 2022

“Birinin ortaya çıkıp kırılganlığını koyup paylaşması insanlara yalnız değilim hissini veriyor.” diyor Mimoza Cendey

Merak listesinde başladığım yeni seri: “Kırılganlık” üzerine. İngilizce Vulnerability kavramını karşılığı olarak kırılgnalık ve savunmasızlık anlamlarına geliyor. Kısaca yaralanmaya açık halde olabilmek. Kendin olabilme hali diyebiliriz.

Serisinin ilk konuğu, sosyal medyada keyifle takip ettiğim Mimoza Cendey oldu.

Mimoza ile içerik üretmeye başlama sürecini, kırılganlıklarını gösterme cesaretini, zorlandığı ve motivasyonunu kaybettiği durumları, etkileyen anları konuştuk. Kısaca kendi olma halini ve kırılganlıklarını açma cesareti ile kırılganlığın gücü üzerine sohbet ettik.

Aldığım notlardan bazıları şöyle:

🎙 ‘Ya Mimoza Yalnız değilmişim…’ O yalnız değilmişimi biliyor olmamız gerekiyor.”
🎙 “Hepimiz aslında aynı duyguları yaşıyoruz… Bunları paylaşmak çok iyi geliyor. Paylaşırsak bunu anlayabiliyoruz.”
🎙 “İş yerinde kaygılı bir gün geçirdim. Sanki aslan kovalıyor da stres oldum yaşam mücadelesi veriyorum. Meditasyon yapmaya çalıştım yapamadım. İşe konsantre olamıyorum. Toplantım vardı… Yöneticime ‘ya bugün kaygılı hissediyorum. Nedenini bilmiyorum. Bugün vermesem olur mu’ dedim. Müdürüm ‘senin sağlığın en önemli şey… Sen çok zorlama haftaya daha iyi başlarsın, dinlen.’ dedi.”
🎙 “Kırılganlığın zayıflık olduğu düşünülür. Ama aslında ne kadar güçlü olduğunu gösterir. Çünkü çok büyük cesaret isteyen bir şey.”
🎙 “Düşündüğüm şeyler ben değilim. Zihnimizin arka planda çalışarak geçmişte yaşadığımız deneyimden kaynaklı senaryolar oluşturduğu bir kaç saniye süren ve geçen şeyler.”

Devamı merak listesi podcast’inde!

Spotify:

Apple:

Google:

https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9mZWVkcy5tZWdhcGhvbmUuZm0vbWVyYWtsaXN0ZXNp/episode/Zjk0NWM2MTItOGNiMC00NzM1LTk0MWYtZDc0YjNjM2E1ZWVk?sa=X&ved=0CAQQ8qgGahcKEwjw9tfmysf3AhUAAAAAHQAAAAAQAQ

--

--

Çağrı Küpeli
Türkçe Yayın

Eğitmen, Eğitim Tasarımcısı, Meraklı, Yaşam boyu öğrenen. @meraklistesi podcast yayını sahibi, @kupelicagri #egt