Mutlu Olmak İstiyorum ama Nasıl Mutlu Olunur Bilmiyorum

Kadir
Türkçe Yayın
Published in
3 min readOct 4, 2019

Selam, nasılsın ? bu yazıyı okumaya başladığına göre pekte iyi olduğun söylenemez, iyi olsan neden, nasıl mutlu olunur diye Google’da arama yapasın ki. Demek ki kendine bir iyilik yapmak istiyorsun ve nasıl mutlu olunur bunun yolunu arıyorsun. Biliyor musun, genelde geceleri yastığa başımızı koyduğumuzda aklımıza gelir bu konu. Çünkü zaman geçiyordur senin için, hayattan zevk alamamak nasıl bir kötü duygudur, iyi bilirim. Her gün sanki bir önceki günün tekrarı gibi, mutlu olmak istiyorum diyorsun ama hiç bir zaman mutlu olamıyorsun, nasıl mutlu olunur onu da bilmiyorsun. Üzülme…

Belki sana nasıl mutlu olunur’un kitabını yazamam ama, bakış açını değiştirebilirim diye düşünüyorum. Mesela sana ufak bir soru sormakla başlayayım.
“ Neyi yaptığın zamanlarda zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorsun”

lütfen otur bu sorunun cevabını derinlemesine düşün, yapmaktan zevk aldığın şeyleri düşün, yanında kimse olmasa bile onu yaptığın zaman ne kadar mutlu olduğunu. Bu söylediğim şey herhangi bir şey olabilir mesela yemek yemek, kitap okumak, bilgisayarda vakit geçirmek ama biliyorum ki senin daha da çok mutlu olduğun bir şeyler var.

Aslında mutlu olmak gerçekten çok basit bir şey, biliyor musun? Mutlu olmamak için işleri zorlaştıran sensin. Ne varda mutlu değilsin mesela. Hiç küçük şeylerden mutlu olmayı denedin mi ? Örnek vermek gerekirse, sokakta ufacık bir çocuğu bir çikolata hediye ettiğin zaman onun gözlerinde ki mutluluk seni de mutlu etmez mi ?
İnsanlarla vakit geçirmek mi seni mutlu ediyor, yoksa yeni popülaritemiz olan sosyal medya da fenomen olmak mı seni mutlu eden şey, sahte instagram arkadaşlıkları, sahte insanlar, sahte yüzler mi.

Mutlu olmak istiyorsan, her zaman kendini en kötüsüne hazırla yada hep kendine şunu demene istiyorum daha kötü veya en kötü ne olabilir ki, bak bunu dediğin zaman yada kendine bu soruyu sorduğun zaman emin ol ki, işler sandığından da daha iyiye gitmeye başlıyor.

Yada başına kötü bir şey geldi diyelim ve seni baya mutsuz etti, hiç düşündün mü aslında bazen kötü şeylerin iyi sonuçlar doğurabildiğini. Mesela sana güzel bir örnek vereyim, cezaevine girmek kötü bir olaydır dimi. Yani cezaevine giren bir insan ne de olsa suçludur ve cezasını çekmek için girmiştir bu onun için büyük bir ceza.

Peki cezaevine girmek kötü bir olayken, sonucunda iyi bir olaya dönüşmesine ne dersin ?

Mesela rapçi Ezhel’i tanımayanınız yoktur, yaptığı rap şarkısı yüzünden hapise girmişti ve bu sayede baya gündem olmuştu ve sonucunda da baya bir popülaritesi artmıştı.

Bu örneği gidinde suç işleyen cezaevine girin diye vermiyorum tabi ki, yani demek istiyorum ki eğer bir olay olumsuz bir sonuç doğuruyorsa ve seni mutsuz ediyorsa, bir de bardağın diğer tarafından bakmayı denemeye ne dersin? Aslında senin olumsuz gördüğün şey daha sonrasında sana olumlu bir sonuç doğurabilir mi ?

Öyle işte bir şeyler anlatıyorum gene ama, belki ufakta olsa etkisi olur sana. Kısacası mutlu olmak istiyorsan, kaldır kafanı gökyüzüne bak sonra da dön etrafına bak, emin ol mutlu olmak için yüz binlerce sebep bulabilirsin. Yeter ki mutsuz olmak için sebep sen olma. Hadi o zaman ne duruyorsun, gülümse ve yarın ilk işin birilerini mutlu etmek olsun ve bu sayede sende mutlu olmaya başla. Eğer başkalarının mutluluğundan, mutlu olabiliyorsan sen gerçekten insansın, herkes insandır ama insan gibi insan olmak başlarının gülümsemesinden mutlu olmaktır. O yüzden iyilik yap denize at, bırak karşılığı olmasın. Ben bu yazıyı sen gül diye yazdım, gülümse diye yazdım. Çünkü sen güldüğünde belki ben bunu görmeyeceğim ama senin bu yazıyı okuduğunu bildiğim için mutlu olacağım, eğer bu yazı hoşuna giderse en altta instagram adresim olacak lütfen bana ulaş ve duygularını benimle paylaş, sana her konuda destek olmak isterim.

Ve yazımın sonuna geldim, unutmadan sana bir şey söylemek istiyorum belki uzun zamandır duymadığın veya okumadığın bir şeydir, ufakta olsa mutlu ol diye.

Seni Çok Seviyorum…

İnstagram: kaadirben

--

--