Mutluluk Üzerine

Gizem Açıl
Türkçe Yayın
Published in
3 min readJan 15, 2020
Photo by Luca Upper on Unsplash

Mutluluk arayışı

Mutluluk bazen çok yakın içimizde, bazen de çok uzak hissettiriyor değil mi ?

Bu düşünce ve bu his uzun zamandır içimde, ve sanırım bununla birlikte mutluluk üzerine kafa yormaya başladım bir süre önce.

Nedir Mutluluk?

Mutluluk, kısaca bir duygu ve bir his diyebiliriz. Ancak bu duygu ve hissi bize yaşatanın düşünce sistemimiz olduğuna inanıyorum. Yaptığım okumalar sonucunda ise elde ettiğim ortak sonuç: düşünce sistemimizi kontrol ederek mutluluğu kendimiz için sadece ve sadece kendimizin yaratabileceğidir.

Bu zamana kadar genel olarak kendimi ortalamada hep mutlu hissederken yani mutluluk hali hiç çok çok çok uzak olmamışken, son 3–4 yıldır kendimi sürekli mutluluğu kovalayan, onun peşinden nefes nefese koşturduğum biri gibi hissediyorum. Bazen çok yaklaşıyorum, bazen bir süreliğine yakalıyorum sonra bir bakıyorum ki; tekrar ellerimden kaçan mutluluk benden uzaklaşmış ve ben yine kendimi onun peşinden koşarken buluyorum.

Tüm bunlar yaşanırken kendime şu soruyu sormaya başladım: “ Şuan mutlu olman gerekiyor hayalini kurduğun şeyleri başardın. Peki, yine ve yine neden mutsuz hissediyorsun?”

Fark ettiğim ilk şey ise şu idi: mutluluğu her yakaladığımda onu tekrar uzağa fırlatan bendim sadece ben.

Çünkü fark ettim ki bir çoğumuzun yaptığı gibi ben de mutluluk duygusunu başarı ve hayalini kurduğum herhangi bir şeye ulaşmakla eşleştirmiştim. Bu yüzden, başarının ve hayallerimin peşinden koşarken aynı zamanda mutluluğunda peşinden koşuyordum. Ancak, tam ulaştığım o anda işte artık mutluyum derken kendime yeni bir hedef belirlememle birlikte mutluluk yine elimden kaçmış, yeni belirlediğim hedefe doğru hızlıca koşuyordu ve sonucunda yine mutluluğun peşinden nefes nefese koşan kendimi buluyordum. Tüm bunların sonucu ile birlikte ise içinde bulunduğum anın, o an gerçekleştirdiğim hayallerimin farkında olamadan, anı yaşayamadan yine gelecek ve mutluluk kaygısıyla oradan oraya savrulmamam içten bile değildi.

Kendimi ve içinde bulunduğum kısır döngüyü farkettikten sonra mutluluğu yaratan düşünce sistemim üzerine çalışmaya ve bu sistemi anlamak üzerine okumalar yapmaya başladım.

Mutluluğu Getiren Düşünce Sistemi Nasıl Çalışır ?

Bu düşünce sistemi üzerine ve kendiniz üzerine çalışmaya başladığınızda değişik bir yolculuğa çıktığınızı farkedeceksiniz. Bu ilk başta tedirgin edici olabilir ancak sonrası çok heyecan verici devam edecektir, inanın. Mühim olan yola çıkabilmek !

Ben bu süreçte kısaca neler yapmaya başladım hala neleri yapmaya çalışıyorum madde madde anlatacağım ki daha açıklayıcı olabilmek adına.

  1. Kendini sevmek : Her halinizi severek başlayın. Yataktan yeni kalkmış, kilolu, zayıflamış, sivilceli, başarıyı yakalamış, başaramamış her halinizi sevmeye çalışarak başlayın.
  2. Hayatta sürekli negatif düşünen ve negatif hissettiren insanlar vardır. Bu kişileri hayatınızdan uzaklaştırın. Mutluluk kadar mutsuzlukta bulaşıcıdır.
  3. Düşünce, her şeyi tetikler. Duygu, beden, zihin, her şeyi. O yüzden olumlu düşünceler bizimle olsun, düşüncelerin enerjisine ben kesinlikle inanıyorum !
  4. Mutluluğu maddiyat, başarı ve kariyer gibi kavramlarla eşleştirmeyin.
  5. İnsan olduğunuzu unutmayın, kendi koyduğunuz katı kurallarınıza uyamadığınız zaman veya çevrenizdekilerin beklentilerini karşılayamadığınız zaman kendinizi cezalandırmayı bırakın. Hatta katı kurallarınızı lütfen bir kenara bırakın.
  6. Ve lütfen unutmayın; hayatta iniş çıkışlarımız hep olacak bunu kabul etmek ve mutsuzlukla kolayca baş edebilmek önemli olan.
  7. Günlük hayatımda en sevdiğim ve motivasyonumu yüksek tutan 5 ritüelimi belirlemek ve bunu her gün tekrarlamak. Örneğin: Kitap okumak, spor yapmak, 5 dk motivasyon yapmak, motivasyonumu arttıran en sevdiğim şarkıları gün içinde dinlemek, uyumadan 10 dk kadar önce yatakta uzanıp, gözlerim kapalı şükretmem gereken her şeyi tek tek saymak ve sonunda şükretmek.

Düşünce sistemim üzerine yol katettiğimi söyleyebilirim ancak zihnimiz dipsiz kuyu ve ben de yolun başındayım. Önemli olan bebek adımlarıyla dahi olsa ilerleyebilmek hatta bazen emekleyebilmek.

Mutluluğu birbirimize bulaştırdığımız bir gün olsun.

--

--

Gizem Açıl
Türkçe Yayın

UX/UI Designer — Urbanist — I write about lifestyle, foods, living in Germany, travel. In fact, I write whatever I enjoy. Check out: www.flavorofcities.com