Ne Kadar Saçma! Bir Yazı ?

Veysel Şimşek
Türkçe Yayın
Published in
2 min readFeb 22, 2016
Einstein’ın düşüncelerine saçma denildiği zaman çalışmalarını bıraktığını düşünsek?

Hepimiz saygı duymasını bilmeliyiz bence,

Karşımızdaki ne diyor onu anlamaya çalışsak yani; dinlesek. Kim ne diyor? Nasıl diyor? Neden diyor? Bunlar bizim için ilk adım olmalı bence, Karşıdaki cümleyi söylerken ondan sonra ne söyleyeceğimizi kafamızda kurgulamak değil önemli olan, onun düşüncelerine saygı göstermek.

Anlayabilmek için karşıdakini ve anlatabilmek için düşüncelerimizi önce dinlemeyi bilmelisin.Dinlemesini bilsek ne güzel fikirler çıkacak, belkide birisine çok mantıksız gelen fikir (karşısındakinin dinlemeyi bildiğini düşündüğü zaman) söylenirse mükemmel şeyler ortaya çıkabilir belkide, söylenilecek bir kelime arkadaşının aklına çok güzel bir düşünce getirebilir kim bilir ? Herzaman beğendiğim bir cümledir ‘Akıl, Akıldan üstündür’ cümlesi, Bizden küçük de olsa bence düşünceleri dinlemeliyiz ve asla SAÇMA! dememeliyiz fikirlere,

Belki farklı bakmak daha iyidir.

Ben ilkokula giderken bir abim vardı, çok değerli ve örnek aldığım birisi kendisi de marangozluğa meraklıydı; eli yatkındı yani, bir kafes yapıyordu kanarya’mız için bende yanında duruyordum çırak gibi istediği şeyleri yapıyordum, arada sence kafesin üstü nasıl olsun diye soruyordu, yuvanın ağzı ne yöne baksın diye soruyordu ? ‘Sence?’ diyordu düşüncelerime önem verdiğini hissetmiştim o zaman çocukluk ile birlikte mutlu oluyordum, vede feedback’ler veriyordu geri ama kafesin üstü öyle olursa karanlık olur gibisine, fikir alışverişi yapıyorduk yani, o zamanda pek fazla idrak edemesemde çok mantıklı davranıyormuş şimdi benim onun gibi olgun davrandığımı iddia edemem ama elimden geldiği kadar özen gösteriyorum. Eğerki becerebilirsek tüm herkesi dinlemeyi o zaman güzel şeyler çıkacağına inanıyorum. Bir dinletide duymuştum “siz şuan 17 yaşındaysanız şuan bir fikriniz varsa 17 yıl aldı o fikrin oluşması, öyle iki saniyede çok saçma denilemez o fikre” Fikir ne olursa olsun hiçkimseye Saçma dedirtmeyin fikrinize, İnanın, İnanalım.

--

--

Veysel Şimşek
Türkçe Yayın

In proof we trust | Electric and electronic engineering