Ne Olacağınıza Değil, Ne Olmayacağınıza Karar Verin !

Ayhan KORKMAZ
Türkçe Yayın
Published in
3 min readApr 27, 2019

Bu yazıyı yazmakla ilgili olan düşüncelerimi uzunca bir süre kendi kendime sen kimsin ki insanlara hayat tavsiyesi veriyorsun diyerek bastırıyordum. Ancak kafamda olgunlaşan düşünceler sonucunda kendi kendime, keşke biri bana bu tavsiyeyi verseydi demeye başladım. Dolayısıyla eksikliğini çektiğim bu konu hakkında fikirlerimi dile getirmek istedim.

Öncelikle bu yazıyı okuyup da gerçekten sen kimsin diyenler olabilir. 29 Yaşında bir Elektrik-Elektlronik Mühendisiyim. Bu zamana kadar bir şirket kurup kapattım. Şu anda da büyük bir firmada işimi yapıyorum. Ama bundan önemlisi kendini geliştirmeyi hedefleyen ve gelişimin ömür boyu devam edeceğine, etmesi gerektiğine inanan biriyim. Eğer seni neden okuyayım diyorsan, karar senin tabi ki ama ben devam edenlerle yola koyuluyorum.

Ne Olacağınıza Değil, Ne Olmayacağınıza Karar Verin !

Bu yazıyı yazdığımda bazılarınız lise giriş sınavlarınız için heyecanlı, kiminiz üniversite girişi için, kiminiz ise kariyer heyecanı içinde. Ancak hangi kategoride olursanız olun bu tavsiye sizi hayata daha hızlı hazırlayacaktır. Peki ama neden?

Hayatım boyunca insanların davranışlarını inceleyip, başarılı olarak gördüğüm kişilerin yaptıklarını hayatıma uygulamaya çalıştım. Ancak fark ettim ki başarıya giden yolda yapılan şeyler kesinlikle kişiden kişiye göre değişiyor. Bir eylem bana başarı getiriyor diye size de getirecek anlamına gelmiyor. Evet başarıya giden yolda genel geçer bazı özellikleri size yardımcı olacaktır. Ancak çok temel şeyler, zaten bunları yapıyor olmanızı herkes öneriyor.

  • Çalışkan olmak
  • Meraklı olmak
  • Azimli olmak
  • Sabırlı olmak
  • İnsan ilişkileri iyi olmak

Bana göre yukarıdaki 5 özelliği kendine kural olarak gören ve uygulayan bir kişinin bir noktaya kadar başarılı olması kesin gibidir. Ancak daha fazla başarılı olmak ve ilerlemek için başaralı insanların yaptıklarını yapmak yetmiyor. Yapmadıklarını yapmamak gerekiyor.

İşte bu noktada benim tavsiyem sürekli olarak çevrenizdeki kişileri, başarılı olarak gördüğünüz ünlü kişileri inceleyin. Ancak neler yapmanız gerektiği öğrenmek için değil, ne olacağınızı belirlemek için değil. Ne olmayacağınızı belirlemek için !

Emin olun göreceksiniz ki her kişinin yaptığı ve ona zarar veren noktalar vardır. Bu noktalara dikkat edip siz hayatınızdan uzaklaştırırsanız kendinize, hayatınıza ve kariyerinize büyük bir iyilik yapmış olacaksınız.

Ben bu noktada çevremdeki herkesi değerlendiriyorum. Bu kişilerin bana göre ve çevremdekilere göre yanlış olarak gördüğüm davranışları belirliyorum. Bu davranışlar genel olarak bu kişinin daha başarılı ve daha iyi bir insan olmasını engelleyen unsurlar oluyor. Eğer benimle ortak olan noktaları varsa kendi davranışımdan çıkarmaya çalışıyorum.

Özetlemek gerekirse, hayatınızda ve kariyerinizde nasıl biri olacağınıza kendi kişisel özelliklerinize göre zaten karar vereceksiniz. Genel geçer başarı getiren özelliklere, kişisel özelliklerinize göre eklemeler yapacaksınız. Ancak ne yapmamanız, nasıl biri olmamanız gerektiğine erkenden karar vermeniz gerekiyor. Bu sizi daha başarılı ve iyi bir insan haline getirecektir. Yine de karar sizin

Kaynak : http://ayhankorkmaz.net/ne-olacaginiza-degil-ne-olmayacaginiza-karar-verin/

Facebook | Twitter | Instagram | Slack | Kodcular | Editör | Sponsor

--

--

Ayhan KORKMAZ
Türkçe Yayın

Elektrik Elektronik Mühendisi — Blogger — Teknoloji Meraklısı — #Üretkenlik Hayranı — Eski Girişimci — Yeni Beyaz Yaka