Okudum : Scrum — İki Katı İşi Yarı Zamanda Yapma Sanatı

Ayhan KORKMAZ
Türkçe Yayın
Published in
2 min readOct 26, 2019
Scrum : İki Katı İşi Yarı Zamanda Yapma Sanatı

Bir süredir fazla kitap okuyamasam da her bulduğum fırsatta elimde sürekli gezdirdiğim Scrum — İki Katı İşi Yarı Zamanda Yapma Sanatı kitabını okumaya çalıştım. Kitap ilk andan benim ilgimi çekmişti ama iş yoğunluğundan, belkide üşengeçlikten biraz uzun sürede bitirebildim. Ancak en nihayetinde bitirdim ve hemen sizlerle fikirlerimi paylaşmak istedim.

Scrum — İki Katı İşi Yarı Zamanda Yapma Sanatı

Aslında son zamanlarda sürekli proje yönetimi, verimli çalışma, zaman yönetimi gibi iş hayatımda beni geliştireceğini düşündüğüm ve bu alanda sürekli okumaya çalışıyorum. İnternette okuduğum yazılara ek olarak bu kitabı alarak kedime farklı bir bakış açısı katmak istedim. Ve iyi ki bu kitabı aldığımı gönül rahatlığı ile söyleyebilirim.

Öncelikle kitabı okurken sürekli kendimi dalıp, anlatılanların kendi hayatımdaki karşılıklarını düşünürken buldum. Bu da benim bir kitaptan istediğim en ön önemli şey sanırım. Beni düşündürmeli, hayallere sürüklemeli ve kendimi sorgulatmalı.

Kitap Scrum proje yönetim sistemini bize anlatmakla kalmayıp, aynı zamanda bu sistemi kullanan ve kullanmayan firmaların akıbetlerini, kötü bir gidişatı varken Scrum yöntemini kullanmaya başlamaları ardından nasıl şirketin ivmesini arttırdıklarını anlatıyor. Örnekler ile anlatması kesinlikle motive edici olmasını sağlarken aynı zamanda bir ders kitabı olmaktan çıkarıyor.

Kitap ile ilgili beni en motive eden ve beğendiğim nokta verdiği iyi ve kötü örneklerin neredeyse birebir olarak ülkemizde de görülebilmesi oldu. Çoğu zaman kendimi sayfanın fotoğrafını çekerken, notlar alırken ve kitabı arkadaşlarıma anlatırken buldum.

Sonuç

Sonuç olarak değerlendirmek gerekirse, ben kitabı okurken ve okuduktan sonra kendime birçok not çıkarttım. Kendi profesyonel hayatımda yaptığım iyi ve kötü davranışları belirlemekte bana çok yardımı oldu. Kitapta sürekli iş listeleri hazırlamanın ve daha önemlisi bunları önceliklendirmenin ne kadar önemli olduğunu anlatılıyor. Ben de kitap sonrası kendim için iş listemi hazırladım ve önceliklendirmemi tamamladım bile.

Sizlere de tavsiyem eğer kariyerinize güzel bir yön vermek istiyorsanız ve eksiklerinizi görmek isterseniz mutlaka okumanızda fayda var.

--

--

Ayhan KORKMAZ
Türkçe Yayın

Elektrik Elektronik Mühendisi — Blogger — Teknoloji Meraklısı — #Üretkenlik Hayranı — Eski Girişimci — Yeni Beyaz Yaka