Oooo Müthiş Tembellik

Dilan Bakır
Türkçe Yayın
Published in
4 min readJan 13, 2019

Bu yazı ‘Tembellik Hakkı’ kitabı ya da bunun gerekliliği ile ilgili düşüncelerimle bağlantılı olmayıp tamamen kendimi yere gömdüğüm bir yazıdır okuyarak beni daha da utandırabilirsiniz bunu hakkettim:)

Uzun zamandır buraya yazı yazabilmek için bile kendimi gaza getiremediğimi farkettim.

Ben normalde kendime sürekli olarak gaz verir bir işe başlar minimum 1 hafta devam ettirir sonra beni sarmadığı taktirde hayattan bıkmış vaziyette herşeyi unutur ve başka bir konuda gaz sahibi olurum.

Lakin son 2 aydır; uyku düzensizliği, normalde bu kadar çok izleyemeyeceğim Türkiye dizileri, gereksiz para harcamak, bütün hedeflerimden kaçmak ve herşeyi ertelemek gibi güzeeel huylarımı geliştirdim :)

Bunun tahmini başlangıç noktasından başlayayım,

Gurbet ellerdeyim herşeyi tek başıma yapmalıyım,bu kadar çok sorumluluk ve sorun varken ayağa kalkmak zor oluyor lakin ben çoğu sorununu halletmiş kendimce kalan son 2 probleminin üzerinden gelmeye çalışan ama onlara yetecek kadar enerjisi olmayan ve biraz enerji toplamalıyım düşüncesi ile saldım çayıra mevlam kayıra pozisyonu alan olmaya karar vermek ile başladım işe.

Yakın zamanın tembel bir gününde Instagramdan biriyle muhabbet etmeye başladım, bir süre sonra görüntülü konuşmaya başladık ve günde en az 5 saat muhabbet ediyor gülüyor hayatlarımızdan bahsediyorduk. Bu durum ile birlikte gece 3 te uyuyan ben saat 7 lere kadar uyanık kalmaya başladım. Evde geçirdiğim süre zarfında onunla muhabbet ediyor günde 3 saat bir cafe de çalışıyor geri kalan kısımlarda ise birşeyler izliyordum :)

Günler günleri takip etti ve ben öğrenmem gereken Almancayı bile bir kenara fırlatıp odama kendimi kapatıp tembel dilanın üreyip beni yutmasına izin verdim,en sevdiğim eylem olan hedef listesi yazmayı bile yapamayacak kadar tembelleştim.

Sonra bu durum beni psikolojik olarak daha da dibe batırdığını farkettim çünkü güneşi görmüyor tembelliğimi farkedip sürekli moralimi bozan herşeyden sıkâyetçi fakat bu hayatı yaratan ben olarak kendime her gün 300 metre ilerdeki cafe de kahve ısmarlıyordum:)-1 saatlik kahve içmek için 1 saatlik hazırlık yapıyor oluşum da beni ben yapan etkinlikler arasında.-

Bu tembellikler listeme bir kaç birşey daha eklemek istiyorum:

  • Odamdaki lambayı yaptırmak için 3 hafta ışıksız kalıp daha sonra elektrikçiyi aramak
  • Her gün hiçbirşey çalışmamak
  • Günde 5 6 saat netflix izlemek
  • Göndermem gereken postayı 1 buçuk ay sonra göndermek ve eksik gönderdiğimi 1 hafta sonra farketmek
  • Dişçi randevuma gidecek enerjimin olmadığını düşünüp gitmemek

...

Bu listeyi uzatacak argümana sahibim :)Bu kelimeyi kullanmaya bayılıyorım,ARGÜMAN.Cool bir kelime olarak görüyorum :)

Evet bir Cuma günü saat 10.00 da uyandım ve uzun zamandır yapamadıklarımdan 4 tanesini bir gün de yaptım dünya ne tuhaf değil mi :)Durduk yere değildir eminim lakin bir günde beni rahatsız eden 4 tembelliğin kökünü kazıdım:)Elektrikçiyi aradım ve lambamı hallettim,postamı attım,uyku düzenimi daha iyi konuma getirdim, Medium için yazıyorum.

Alkışı bile haketmiyorum :)Çünkü kendimi daha da berbat hissediyorum :)Bu muydu yani bunun için miydi herşey diyerek rakı masasında aşk acısı çekercesine bağırmak istiyorum:)

Aslında hayatımızda enerji harcadığımız herşeyi daha çok tembelleselim diye yapıyoruz;

  • Çok çalışıyoruz para kazanıp daha çok tatil yapmak için
  • Erken uyanıyoruz daha çok iş bitirip akşam daha çok dizi izlemek için
  • Bir sürü teknolojik ürünler geliştiriyoruz daha az yorulmak, enerji harcamak için
  • Sağlıklı beslenmek istiyoruz daha çok yaşamak ve bu süreçte daha çok yer görmek daha çok sevdiklerimizle vakit geçirmek için

Yani biz herşeyi tembellik adı altına yazdığımız güzel şeyleri daha çok yaşamak için yapıyoruz.

Şu dönemi yaşayan ben yani saf tembellik ile siz çalışkanların arasında ki tek fark haketmek.

Siz birşeylerin karşılığında onu hakediyorsunuz ben ise şu aralar bu tembelliği haketmediğimi düşündüğüm için psikolojik olarak kötü hissediyorum.

Mesela üniversite hayatımda da saatlerce dizi izleyen, saatlerce arkadaşları ile kahve içen bir tiptim ama öğrenci idim ve her gün çalışmam gereken birşeyler vardı. 2 saat birşeyler çalışıyor oluşum benim bu tembellikleri yapmaya hak kazandığım anlamına geliyordu:)Sanırım bu yüzden tembel değil de yeteri kadar çalışkan olduğuma inanıyordum :)

Aylardır hak etmediğim bir tembelliği yaşadığımı düşünüp kendime psikolojik işgenceler çektirdikten ve edindiğim o güvenilir tembellik kabuğunun ne kadar kalın olduğunu tam anlamıyla gözardı edemeyeceğim konuma gediğim de elimden gelen tek şey yeni hedefler listesi oluştur olduğunu düşündüm ve elime kalem kağıt aldığımda hedeflerimin ne olduğunu normalden daha fazla düşündüğümü farkedince artık kendime gelmem gerektiğini anladım:)

Ben kendi psikolojimi bozar sonra kendi psikolojimi aslanlar gibi düzeltir tembelliği hakeder sonra o güzelim L koltuğumun kısa tarafına bilgisayarı alır uzun tarafına kendimi alır yuvarlak orta sehpamın üzerine yerimden kalkmamak için gerekli argümanları yerleştirir Netflix e kapılır 5 saat yerimden kıpırdamam.Bitince de güzel gün geçirdin helal diyerek ballı süt yapar adeta huzur için de uyurum :)

2019 da hepimize hakedilmiş tembellikler diliyorum :)💃

--

--