Ring Light Nedir? Nasıl Yapılır?

Ring Light Led İle Portre Çekimi Nasıl Yapılır

Kamil Kalkan
Türkçe Yayın
3 min readFeb 2, 2019

--

En iyi makina en iyi fotografı çekseydi en iyi daktiloya sahip olan da en iyi romanı yazardı. Ara GÜLER

Ara Güler, o güzel insan da, o güzel ata bindi ve gitti. Güzelim İstanbul’u da onun gözünden hatırlayacağız; geminin penceresinde paket veren kadından.

Pahalı meslek diyor fotoğrafçılık için, “Benim babamın eczanesi vardı.Bir kişilik maaşı da ben alıp harcıyordum.” Fotoğrafçılık pahalı meslek derken 20k fotoğraf makinesi alıp en iyi fotoğrafı çektiğini zannedenleri kastetmediğine eminim.

Uzun zamandır hobi olarak fotoğrafçılık ile uğraşıyorum. Önceleri her şeyi çekerdim, son bir yıldır sadece insan ve portre fotoğrafları çekiyorum. (İş olarak ara sıra gelen ürün fotoğraflarını saymazsak.)

Fotoğraf, kökeni yunancadan gelen Photos: Işık ve Graphos: çizmek kelimelerinden türetilmiştir. Photography kelimesin içinde de olan ışığın önemini anlatmayacağım. Ucuz yoldan ışık kaynağı ring light nasıl yapılır, nasıl kullanılır bunu anlatacağım.

Ring Light Led Nedir

Son zamanlarda gördüğünüz güzellik fotoğraflarının ve videolarının çoğunun iyi aydınlatılmış ve yüksek kalitede olduğunu hiç merak ettiniz mi? Bunun arkasında yatan nedenin çok pahalı bir kamera kullanıyor olmaları olduğunu düşünüyorsanız, kesinlikle yanılıyorsunuz. Bu fotoğrafçıların ve video yaratıcılarının çoğu, bu yüksek kaliteli videoları ve fotoğrafları, sadece halka ışığı (Ring Light Led) adı verilen benzersiz bir aydınlatma ekipmanı kullanarak ortaya çıkartıyorlar.

Tipik olarak, bir halka ışık , kullanıcıların doğrudan kameralarının bakış açısından gelen tek tip bir ışık kaynağı elde etmelerini sağlayan kullanımı kolay çok amaçlı bir aydınlatma aracıdır. Bu aydınlatma cihazı genellikle tek bir dairesel floresan ampulden veya bir dairenin şeklini oluşturan birkaç bağlı küçük LED ışıktan yapılır.

Yuvarlak oluşu ve ortasından çekim yapma olanağını sağladığı için, çekilen objenin ve özelikle portre fotoğraflarda yüze dengeli bir ışık sağlar. Portre çekimlerinde sırf göz içinde yuvarlak ışık çemberi için bile kullanılabilir.

Almaya kalktığımızda aliexpress gibi sitelerde kargo hariç $26.19–28.99 civarında olan aleti kartondan yapmayacağız 30$ da ucuza halledebildim.

Portre çekerken bir ışık kaynağının yokluğunu hep hissetim önce flash almayı düşündüm fiyat araştırmaları falan yaparken Mehmet Turgut (çok severim, idoldur) aşağıdaki videosunu izledikten sonra nasıl yaparım diye araştırmaya başladım.

Falan Filan Backstage (Mehmet Turgut-Demet Akbağ)

Bende herkes gibi önce kartondan yapmayı planlandım daha sonra neden daha kullanışlı bir şey yapmayayım ki dedim. Biraz ölçüp biçip demir ve kaynak tarafı için abimden destek aldım yapmak isteyenler normal bir demirciden de yapabilirler. ( Abim benim için biraz daha fazla özenmiş tabi ki )

Ring Light
Ring Light Ayaklar

Daha sonra önce çemberi alüminyum folyo ile kapladım. Sonra 30 TL gibi bir fiyata hepsiburada.com da aldığım led ışığı çembere dolayıp bantladım.

Ring Light Led Işık

Üzerine ışığı kırmak için, yağlı kağıt veya aydinger eskiz kağıt benzeri bir kağıt ile tekrar kaplayabilir siniz. Daha hoş yumuşak bir ışık oluyor.

Ring Light Ayaklı

Sosyal medyada ben;

Twitter / Instagram / Dribbble / Github / Goodreads

--

--