Sürdürülebilir Mutluluk

Görkem Bakkaloğlu
Türkçe Yayın
Published in
3 min readMar 7, 2020

İstediğin hayatı inşa etmeye “cesaretin” var mı?

Hayat kalitesini yükseltecek, sağlıktan varlığa, başarıdan huzura hepsinin temelini oluşturacak “sürdürülebilir” yani gerçek mutluluktan bahsetmek istiyorum size.

Bu çok yeni yarattığım bir kavram. Bu yüzden henüz değeri yeterince anlaşılmış değil. Yavaş yavaş iş hayatında bu konu konuşulmaya başlandı. Çalışan bağlılığı, performans değerlendirme ölçütleri hedef kartlarından ziyade çalışanların “mutluluğu” ile ölçülmeye başlanacak. bu hafta HBR de Tolga Ruscuklu’nun kaleme aldığı “Şirketlerde Yeni KPI ın Mutluluk” olacağına dair bir yazı yayınlandı ve bu konunun HBR’de kaleme alınması beni çok mutlu etti (Yazıya buradan ulaşabilirsin).

Peki, “Sürdürülebilir Mutluluk” nedir?

“Sürdürülebilir” kelimesine özellikle dikkat çekmek istiyorum. Gelen bazı yorumlarda başlığı “sürekli mutluluk” şeklinde algılayanlar oldu. Bizim “sürekli mutluluk”la işimiz olmadığını başta söylemeliyim çünkü böyle bir şeyin olma ihtimali yok. Sürdürülebilir mutluluk; hayattaki acı, keder, ıstırap, yokluk ve tüm her şeye rağmen dengede kalabilmenin adıdır.

gorkembakkaloglu.com

Bu kavramın ne olduğundan ziyade NEDEN yaratığım kısmı daha önemli çünkü sana fayda sağlayacak kısmı bu.

2015 yılında başlayan yeni hayatımı inşa etme sürecinde Zen öğretileri ile modern yaşamı birleştirerek bir çok bilgiyi deneyime çevirdim ve çıktıları üzerinde fikir geliştirdim. Acılı ve uzun bir yolculuk oldu fakat hayatımı istediğim gibi inşa etmeyi başardım. Öğrendiklerimi ve deneyimlerimi eşsiz bir şekilde eğitim ve danışmanlık süreçlerime aktardım. Beden-zihin-ruh dengesine dayanan, çıktılarının kalıcı ve ömür boyu hatırlanacak fakındalıkla devam etmesini sağlayan eğitim ve danışmanlık süreçlerimde katılımcılar ve danışanların hayatlarını daha az acı çekerek ve daha hızlı bir şekilde dönüştürdüklerini gördükten sonra bu konu üzerine daha fazla kafa yormaya başladım.

Bilen bilir; değerli fikirler kolay şekillenmez; üzerine uzun zaman bilgi ve emek vermek gerekir. Tam 1 buçuk yıldır üzerine kafa yorduğum bu konu 2020 yılı başı itibariyle “Sürdürülebilir Mutluluk” başlığı ile net olarak bedenine kavuştu.

Şubat 2020 itibariyle “Sürdürülebilir Mutluluk” un eğitim ve seminerlerini gerçekleştirmeye başladım. Gerek kişiler gerekse kurumlar tarafından ilgi ve önemle karşılanması, eğitimlerde katılımcılarla olan etkileşime ve eğitim çıktılarına bakılarak farkındalığın üst noktalara ulaştığı ve -ertelemeden- kişileri aksiyona geçiren bir faydası olduğunu kanıtladık. İçeriğinden bir kaç başlık şu şekilde:

  • Sürdürülebilir mutluluk mümkün mü?
  • Tercihlerimiz mutluluğumuza hizmet ediyor mu?
  • Mutlu olmamızı engelleyen zihinsel ve duygusal blokajlar neler ve nasıl yönetebiliriz?
  • Eğitimli zihin nedir ve mutluluğa nasıl hizmet eder?
  • Sürdürülebilir mutluluğu inşa etmenin formülleri.

1 gün süren eğitim içeriğinde hayati konularda(kişisel,ailevi,sosyal,iş) kalıcı farkındalıklar kazanıp, günlük yaşamda uygulanabilir egzersizler öğrenip bir nevi kendinle ilk defa tanışacaksın (sakın bana kendini tanıdığını söyleme çünkü tanımıyorsun:)! Ayrıca bu eğitimle beraber farkındalığın ve yaratıcılığın gelişeceğinden birçok kişisel gelişim eğitimini de bütçenden ve listenden kaldırmış ve maddi manevi kendine fayda sağlamış olacaksın.

Bireylerin ve şirketlerin mutlu ve başarılı bir hayat sürmeleri artık potansiyellerinin farkına varmaları ve potansiyellerini doğru yönetebilmeleri ile mümkün olacak. Bu güne kadar bilinen formüller ve eğitim başlıkları artık başarıyı garanti edemiyor.

Değişen dünyada varlığımızı devam ettirebilmemizin formülü değişim dansına eşlik edip ve potansiyelimizi geliştirmekle mümkün olabilir. Bunun formülü de zihni eğitmektir. Eğitimli zihinde açığa çıkan potansiyel, sürdürülebilir mutluluğu yaratır.

Bu eğitimi NEDEN yarattığım sorusunun cevabı ise; kendi hayatımı istediğim gibi inşa edebilmiş ve en değişmez dediğim yönlerimi bile değiştirebilmiş biri olarak insanların eşsiz potansiyellerinin farkında varmaları ve potansiyellerini doğru kullanmayı öğrenip her alanda mutlu ve başarılı yaşayabilmeleri ve hayatta kalabilmeleri İÇİN “Sürdürülebilir Mutluluk” eğitimini yarattım.

Tekrar soruyorum;

İstediğin hayatı inşa etmeye “cesaretin” var mı?

:)

(Cevabın EVET ise 28 Mart’ta gerçekleştireceğimiz online eğitimde görüşmek üzere:)Bilgi ve ön kayıt için info@gorkembakkaloglu.com adresinden bana ulaşabilirsin. Kontenjan 10 kişi ile sınırlıdır.)

gorkembakkaloglu.com

  • Alkışlarınız için teşekkür ederim.
  • Diğer yazılarıma buradan ulaşabilirsiniz.
  • Podcast programımı Apple, Spotify ve Soundcloud’dan dinleyebilirsiniz.
  • İş ve özel yaşamı kolaylaştıran içeriklerle dolu videoları her pazar Youtube kanalımda paylaşıyorum, abone olmayı unutmayın!

--

--