Sahada Olana Top Çarpar

Ferhan Kır
Türkçe Yayın
Published in
2 min readJun 26, 2022

Lisans mezuniyetimin ardından okuduğum bölümle ilgili bir işe girmek yerine hayalini kurduğum iş fikrini hayata geçirmek için girişimcilik dünyasına biraz cesur ve biraz korkakça bir adım attım. Girişimcilikte özellikle start-uplarda işlerin çok hızlı ilerlediği ve inişli çıkışlı olduğu gerçeğini bu işin içine girince çok daha iyi anladım.

Arkadaşımla birlikte geliştirdiğimiz iş fikri üzerine zaman zaman mentörlükler alıp fikri daha iyi nasıl geliştirebiliriz konusu üzerine odaklanıyorduk. Mentörlükte eğer iyi bir mentörün varsa sana gerçekleri daha iyisini daha hızlı bir sürede yapman için bir tokat gibi yüzüne çarpıyor ve sen görüşmeden bir mutlu biraz buruk bir şekilde ayrılıyorsun; hayallerini kurduğun iş fikrini gerçekleştirebilmek için alternatiflerin ve seni destekleyen bir mentörün olduğu için mutlu oluyorsun fakat üzerine çokça emek harcadığın modelde hatalar ve eksiklikler çıktığı için biraz buruk hissediyorsun.

Bir mentörlük esnasında mentörüm bana unutamayacağım ve bu yazıya ismini veren o sözü söyledi;

“Sahada olana top çarpar.”

İnişli çıkışlı girişimcilik yolculuğumda bu söz bana ilaç gibi geldi. Top yalnızca sahaya çıkma cesareti gösterenlere çarpıyor ve her top çarptığında yeni bir bilgi ve deneyim kazanıyorsun. Bilenler bilir girişimcilikte en faydalı öğretiler hata yaptığında ortaya çıkar, bu nedenle hata yapmanın ve bundan ders çıkarabilmenin önemi çok vurgulanır girişimcilere.

Topun çarpabilmesi için sahaya inmek gerek

Haliyle bu ekosisteme yeni adım atmış biri olarak top bana fazlasıyla çarptı :) Zaman zaman durup “ben ne yapıyorum” diye sorduğum ve maaşlı bir işte düzenli bir hayata başlama isteğim oluyordu fakat tüm bunların temelinde zorluklardan kaçıp uzaklaşma dürtüsü vardı.

Beni her defasında sahaya döndürüp yüzüme top yeme cesaretini sağlatan ise bu işe başlarken kurduğum hayallerim ve amaçlarım oluyordu. Toplumun dertlerinin farkında, sorumlu ve vicdanlı bir genç olarak çapamı toplumun problemlerine attığımı ve bu konuda sosyal bir girişimci olarak yoluma başladığımı hatırlatıyorum kendime.

Yolculuğum daha çok başındayım ve eminim ki sahada bana çarpacak daha çok top var. Yapacağım her bir hata, kazanacağım her bir deneyim için şimdiden çok heyecanlıyım…

Photo by Ian Schneider on Unsplash

Gelecek yazılarda görüşmek üzere!

--

--

Ferhan Kır
Türkçe Yayın

Yaşama dair farkındalıklarımı yazıyorum. Profilime hoşgeldin! Substack'te de yazıyorum: https://konubendegilim.substack.com mail: ferhankr28@gmail.com