Sizin Hiç Nasıl Bir Kişiliğe Sahip Olmalıyım Adlı Bir Listeniz Oldu Mu ?

Dilan Bakır
Türkçe Yayın
Published in
5 min readSep 20, 2018

Hayatım boyunca listelere ve saçma sapan her şeyi yazdığım not defterlerine sahiptim. Her şeyimi yazmayı ve her şeyi tamamlayıp yanlarına tik atmayı o kadar çok içselleştirdim ki şuan bir işi halledince gözümü kapatıp yakın zaman hedefler listemi ve hedefimin yanındaki kırmızı tiki görüyorum.

Liste yapmaya orta okul sonlarında alıştım. Lise sınavları için hazırlanırken kendime ders-konu listeleri yapıp bitirdiğim konulara tik atardım ve bu artık benim motivasyon kaynağım haline gelmişti. 23 yaşında ve gurbet ellerdeyim hala listesiz yaşayamıyorum. İzlenecekler, okunacaklar, dinlenecekler, yapılması gerekenler, alınması gerekenler, aranması gerekenler…

Sorunlarımı listeleyip onu aşmak için yapmam gereken adımları bile listeliyordum yani bu konuda prof. oldum diyebilirim :)Çok özel olmayan bir iki liste oluşturma öncesi karalamalarımı sizinle paylaşabilirim.

Yeni ve verimsiz listemsi notlar parcasi :)
Yeni ve verimsiz listemsi notlar parcasi:)

Bu karalamalarıbol bol yaparken bir süredir istediğim kişilikte olmadığımı farketmeye başladım .Bu doğal mı yoksa kafamda bir huni mi var bundan emin değilim. Yaklaşık 1 yıl önce kişiliğim ve davranışlarım hakkında bir süre düşünüp değişmesini istediğim kişilik özelliklerimin listesini yaptım. Listemden bir iki örnek vereyim sizlere;

-trip atmak yok sorunlarını konuşarak dile getirmelisin
-kibar olmalısın istemediğin durumlarda bile
-daha anlayışlı olmayı öğrenmelisin
-bu kadar çok gülmemelisin

Evet biliyorum bu örnekler listesinde haklılık payın var ama neden gülüşünü azaltmak istedin ki, gülmenin kötü bir eylem olmadığını bilmene rağmen?

Çünkü gülmeler davetiye niteliği taşıyordu(!)

Ben güler yüzlü bir insanım,kahkaha atmayı,eğlenmeyi gerçekten seviyorum.Beni soracak olsanız eminim istisnasız bunu duyarsınız herkes tarafından.Konudan sapmayayim evet gülmek diyordum gülmek samimiyettir ve bu samimiyet bilinçli ya da bilinçsiz karşı cinste bir davetiye olarak algılanır. Bu durumdan o kadar cok bıkmıştım ki samimi görünmen duvarlarin olmadigi anlamina mi geliyordu?Ya da ağız dolusu gülmen insan seçmediğin anlamına mı geliyordu?

Burada niyetim karşı cinsle bir savaş başlatmak değil zaten dünya yeterince gereksiz savaşa sahip.

Eger bu durumu aşmak ise amacımız, eğitim ve ona destek olması gereken birçok dalın müthiş emeğiyle aşabiliriz birçok sorunumuzu aşabileceğimiz gibi. Burada da toplumsal mesajımı satır arasına sığdırdığıma göre gelgelelim canımı sıkan asıl noktaya;hayatıma sevgilimsi birilerini dahil etmekten ziyade arkadaşımsı insanları dahil etmek istemek ve bunu yapabilmek için de gülüşümü azaltmam gerektiğine inanmaktı bir süre.

Sadece erk zihniyet yüzünden mi bu karari aldim?
-HAYIR!

Diğer bir konuda ciddiye alınma meselesi.Bu konuda cok dertliyim ama burada ajitasyon yapmayacagim size söz.

Devam edecek olursam insanları ciddeye alırken çok zorlanıyoruz sanırım, bir de yaşınızdan küçük duruyorsanız çok daha zor olabiliyor.Bunu gurbet ellerde defalarca yaşadım :)-Ebeveynin nerede soruları da dahil buna :)Ciddiye alınmak için bile somurtmanız gerekebiliyor ya da ses tonunuzun yüksek olması ve bunlar hiç eğlenceli değil :))

Her neyse bu ve bunun gibi ufak nedenlerle kendime yaptığım kişilik listesini uygulamaya çalıştım; her gece uyumadan önce ve her sabah uyanınca bir doz kişilik listesi okunur, bugün her şeye gülmeyeceksin tembihi ile yola çıkılır :)Bunun için uğraştığım kadar Almancayla uğraşsam şimdi Almanca’dan Türkçe’ye bilimsel makale çevirisi yapıyor olurdum kesin :)

Listede verdiğim örneklerin bir çoğunu başardım gülmek ile ilgili olan madde dışında:)
Hatta o kadar çok başardım ki mesela her şeye trip atan Dilan’ı öldürüp iyi kötü herşeyi konuşmaya çalışan Dilan’i indirdim göklerden, bu konuda artık kendime çok güveniyorum.
Ama hala çok gülüyorum ve bu artık umrumda değil :)

Karşıcinslerimin ya da hemcinslerimin hatta Dünyanın ne düşündüğü umrumda değil ben gülerken :)Çünkü gülmüyorken başkalaşıyorum ve başkalaşmak mutluluk vermiyor bana.

Oturup listeyi hemen hemen başarabildiğimi ama neden bunu başaramadığımı düşündüm, her sabah aynı dozu alıp gün içinde defalarca tekrarlayıp gece de bunu değerlendirirken neden vazgeçemedim bazı şeylerden.

Kişiliğim bu cümlesini kurup buna mi sığınmalıydım?
-HAYIR!
Bu geçerli olamaz çünkü diğerleri de benim kişiliğimdi bu pencereden bakacak olursak. Kafatasının koruduğu organ düşündü düşündü karar verdi sonunda.

Sihirli kelimemiz : İSTEK

Evet ben gülmeyi gerçekten bırakmak istememiştim çünkü bunun bana ya da çevreye mutlak bir zararından asla bahsedemiyordum. İnsanin mutlu oldugu seyden vazgecmesi çok zor oluyor :)Bir aşk acısı-sızısı var burada dikkatinizi çekerim :))Yazımı çok sakız yapmadan gelgelelim sonuç kısmındaki can alıcı cümlelerime :)

İnsan isterse dünyayı yerinden oynatır bir, iki ya da on kişi olmanız önemli değil. Eğer birşeyi gerçekten istiyorsanız zorluğunu da elinize alıp yola koyulun bu ev değiştirmek ,iş değiştirmek ,erken kalkmak.. Ne olduğunun, kolay ya da zor oluşunun bir önemi yok eğer istiyorsanız yapabilirsiniz.

Bir toz tanesi olarak bu kadar güçlü olmak bir mücize, siz bir mücizesiniz :)
Şu an yazarken düşünüyorum da o dönemler gülmeyi bırakmayı hemde başkaları yüzünden bırakmayı isteyecek kadar kötü durumda olmalıydım ya da bunun sebep olduğu birşeyler olmalıydı, sebep asla gülümseyebilmek değil iken. Bunun icin suçlu arayacak olsam size yeni bir suçlu listesi yapardım ama şimdi bunun yerine o güzel enerjimizi ve mürekkebimizi nasıl daha çok gülebiliriz listesine harcamaya ne dersiniz ?

Ben başladım bile yeni kırmızı tikleri atmaya.

#

Alkislayan ve tikleyen elleriniz dert görmesin efenim :))

Facebook | Twitter | Instagram | Slack | Kodcular | Editör | Sponsor

--

--