Son 10 Saniyen Kaldı

ismet kocabaş
Türkçe Yayın
Published in
2 min readJan 13, 2020

Tenin,buz gibi oldu.Yedi saniyen kaldı…

Yeahhh!Önce şarkıyı aç bakalım.

İşimden çok sıkıldım.Genelde çalışırken hep başka insanlarla tanışmam gerekir.Örnek bi konuşma mı yazayım:

Selamlar.Senle daha önce tanışmamıştım.Bilirsin ama yada nereden bileceksin ki…Bizim işler zordur biraz.Neyse şarkı nakarata geliyor.Uzatmayayım.KARŞINDAYIM

Bendeniz, ÖLÜM

Tamam sakin ol.Şasırma bu kadar.Çok kolay olacak.5..4..3..2..1..

Olala!

Yine bir gün çalışıyorum…Kafede toplu ölüm olması gerekiyormuş.Ölüm kelimesi insanın direk kendisine söylenmediği zaman pek korku yaratmıyor.Ama toplu ölüm dendiği zaman biraz korkutucu oluyor ama ne yapabilirim ki? Bizim meslek jargonlarından biri bu.İşimi yapmadığım zaman bozulacak kozmik dengelerden bahsetmiyorum bile.

Photo by daan evers on Unsplash

Neyse,devam edeyim.Şu soldaki kafe gibi bir yerdi.Kapıdan girdiğim an zaman durmuştu.İpodumda queen şarkısı çalıyordu.Another One Bites The Dust(Burada başa alabilirsin şarkıyı).Herkes bana bakıyordu.Sandalyelerin arasından yürürken birine çak beşlik yapıyordum,birine yumruğumu uzatıyordum,Birine ise baş parmagıma orta parmağımla çıkarttığım şak sesiyle birlikte işaret parmağımla ona hareket yaparken gülüyordum.Karşımda yeni kahvesini alan bir adam vardı.Ona doğru koştum ve oda bana doğru koştu havada göğsümüzü çarpıştırdık,şarkının tam patlama yerine gelmişti zamanlama harikaydı.Ben ayaklarımın üstüne düştüğümde o yere yığılmıştı.Şimdiden kafedeki 3 kişi gitmişti bile.Onlar için zaman dolmuştu.Güzel oyundu çocuklar…

Sıradaki kadının yanı geldim.Yere düşen sandalyeyi kaldırdım sandalyeye ters oturdum.Ve usulca dedim ki: -How ya goin. Şaka şaka avustralyada değilim.Kıtadakiler içerlenmeyin ama biraz komik geliyorsunuz tabiki hindistandan sonra.

  • Sıkıcı dedim.kendi kendime.Kalktım,baristanın başkasına yaptığı kahveden bir yudum alırken ona bi göz kırptım.

Bir anneyle çocuğu oyun oynuyordu.Cebimdeki tozlardan biraz üstlerine serptim.Yüzlerindeki gülümseme çok güzeldi.Anne yere doğru devrilirken bebeği tuttum ve annenin kolları arasına bebeği yerleştirdim.Öldükten sonra iyi gözükmek önemlidir sonuçta…

Arka masalarda çıkışa yakın sinir bozucu bir yumurcak vardı.Senin zamanın gelmemişti.Ama bana dil çıkarmanın bi bedeli olacaktı.O sevdiğin oyuncak araba artık bende, naberrrr.

Lambanın altındaki masaya gittim gölgem gencin suratına düştü.-Boo dedim.Gülerek -Kahveniz geldi.

Kahveyi önü koydum ve 10 dan geriye saymaya başladım.

Bir şey demiyordu.Hafif korkmuştu.Korkunun kokusunu alırımmm.Kahveden bir yudum daha aldı.içtikten sonraki buharlı nefesini verdi. 3..2..

Kahretsin!Eğer Ölümseniz ve meraklıysanız hayat çok zor.Bikeresinde Neil’ e yardım bile etmiştim.Evet Apollo 11. Ayda bir insan nasıl yürür diye merak etmiştim.Galiba oda farklı bir yazı konusu.

Gence dedim ki

  • Elinde ne var.

Bir poker oyunu gibi.Eli sağlam olmalıydı çünkü bu hayatındaki en ciddi oyundu.

Titreyerek suskunluğunu korudu…

Zamanın son kumu onun için akmıştı.

Ben ÖLÜM.Nerede olursan ol karşılaşacağız.Seninle bir gün tanışacağız.Tanışmak için sabırsızlanıyorum.

Tam zamanında orada olacağım.Ve diyeceğim ki 10.. 9..

3.. 2.. 1..

--

--