“SosyalBen Küçük Bir Kızın Hayaliydi Ama Şu An Kocaman Bir Aile Oldu”

Cansu Sengun
Türkçe Yayın
Published in
2 min readFeb 8, 2020

SosyalBen, 7 ila 13 yaş arası çocukların kendi sosyal becerilerini keşfetmelerine yardımcı olarak onların daha mutlu ve öz güvenli bireyler olarak yetişmesini sağlayan bir sosyal sorumluluk projeleri derneği. Bir şehirle başlayıp tüm dünyayı değiştirme inancıyla hareket ederek SosyalBen Derneğini kuran Ece Çiftçi, bu yöndeki çalışmalarıyla tanınan başarılı bir kadın girişimci.

Bahçeşehir Üniversitesi Sosyoloji eğitimini 2015 yılında tamamlayan Ece Çiftçi SosyalBen’in hikayesini şöyle anlatıyor: “SosyalBen’in hikayesi ben 14 yaşındayken başladı, okulumuza konuşmacı olarak gelen Peter Daglish’in anlattıklarından oldukça etkilemiştim. 300 kişiye konuşma yapmıştı ama belki de farkında olmadan bir kişinin (benim) hayatımı değiştirdi. Akademik olarak çok başarılı bir öğrenci değildim ama kim olduğumu ve nelerden hoşlandığımı keşfetme şansım olmuştu. Aynı keşfi ekonomik anlamda dezavantajlı çocuklar da kendini fark etsin istedim ve bu şekilde ilk saha çalışmamı Şanlıurfa’nın Suriye sınırına yakın bir gençlik merkezinde gerçekleştirdim. Çocuklar sınav temposunun yanında kendi benliklerini tanısınlar, yeteneklerini keşfetsinler en başından beri tek amacımdı. Resim çizebiliyor olmanın, dans edebiliyor olmanın kendilerine has ve onları farklı kılan yetenekler olduğunu farkında olarak büyüsünler istedim. SosyalBen küçük bir kızın hayaliydi ama şu an kocaman bir aile oldu.”

14 yaşındayken kurduğu bir hayali 23 yaşındayken başarılı bir şekilde hayata geçiren Ece Çiftçi bu geçen sürede uyguladığı en büyük strateji inandığı şeyi başkalarına sabırla anlatmak ve inandırmak oldu. Çıktığı bu yolda misyon ve vizyondan hiçbir zaman vazgeçmeyen SosyalBen Vakfı , Kars’tan Edirne’ye, Sinop’tan Hatay’a, Gambia’dan Makedonya’ya, Nepal’den Moğolistan’a, Kamboçya’dan Karadağ’a kadar Türkiye’nin ve dünyanın birçok bölgesinde çalışmalarına devam ediyor.

--

--