Spotify’ı Bir Tık İyileştiriyoruz

Tasarımcı ve aynı zamanda bir kullanıcı gözünden “Spotify’ın mobil uygulaması daha kullanışlı hale gelebilir mi?” sorusuna cevap arıyoruz.

halil nuroğlu
Türkçe Yayın
3 min readApr 24, 2017

--

Yaklaşık 2,5 yıldır Spotify kullanıyorum. Haliyle takip ettiğim veya kendime ait kabarık bir çalma listem var. Premium’a geçtiğim günden beri de Spotify’i mobilden kullanıyorum.

Eksik gördüğüm, “keşke şurada olsa” diyerek elimin gidip gidip geri geldiği, “Neden düşünmüyorlar ki?” dediğim bir kaç şey oluyor. Bunları sizinle de paylaşmak istedim. Belki yeterli ses çıkarabilirsek dikkate alıp yaparlar, kim bilir?

İşlemi Tekrarla ( En Son Eklenen Liste )

Spotify’da Şarkı Radyo’sunu kullananlar bilir. Radyo’da çalan bir şarkıyı beğendim ve iç içe kategorize ettiğim ( Araba > Türkçe > Türkçe Slow) çalma listelerimden birine ekledim. Buraya kadar her şey normal. Peşine çalan şarkıyı da beğendim tekrar aynı işlemi yaptım. Peşine gelen şarkıyı da beğendim tekrar, tekrar, tekrar “Repeat after me”

Öneri

“Çalma Listesine Ekle” sayfasında, en son işlem yapılan listeyi, en başta tutsa nasıl olurdu?

“En Son Ekleme Yapılan Liste” önerisi

Daha Önce Eklemişsin!

Bazı parçaları Müzikler’e eklemeden direkt çalma listesine ekliyorum. Sırf “Şarkılar” menüsünü doldurmak için neden Müzikler’e ekliyoruz, onu da anlamış değilim. Bir şarkıyı çalma listesine eklemişsem, “Şarkılar” menüsünde de toplansın değil mi? Bir de eklemezsem Haftalık Bana Özel Mix’ler de tekrar karşıma çıkıyor bu da iyi bir öneri sistemi oluşturmasını engelliyor.

Gelelim sadede, Türkçe Akustik’e uygun bir müzik dinliyor ve hoşuma gidiyorsa bunu çalma listeme eklemek istiyorum. Yine iç içe gittiğim kategorilerde ilgili listeyi bulup ekliyorum. Ta daa! Karşımda ön cama yapışmış sinek gibi istenmeyen bir uyarı penceresi. “Bunu daha önce eklemişsiniz!”

Öneri

Şarkı çalarken direkt hangi listede olduğunu yazsa?

Şimdi bu işlem yükü gerektirir derseniz. Bu, şarkı çalar çalmaz hemen olsun demiyorum(z). Şarkı çalarken 4–5 sn sonra orada belirse kâfi.

“Daha Önce Eklemişsin” Önerisi

Çalma Listesinden Hemen Çıkar

Çalma listelesine yanlışlıkla bir şarkı eklediğinizde veya artık bu listede olmaması gerektiğini düşündüğünüz an o şarkıyı kolayca listeden çıkarabilmek imkansız! İllâ menu düğmesinden Düzenle’ye basıp ardından listeden o parçayı seçmen gerekiyor.

Öneri

Listeden bir şarkıyı sola kaydırınca Şarkılarım’a kolayca eklendiği gibi çalma listesinden de çıkarma olsa?

Çalma Listesinden Hızlı Çıkar

Sakın ha aklınızdan “Tek derdin bu mu? Millet aç aç!” geçmesin. Hız çağındaysak ve en önemlisi şu an firmalarda görev alan ux designer, ux researcher, ux analyst pozisyon title’ları havada uçuşuyorsa benim de bunu istemeye hakkım var arkadaş! Yanlış anlaşılmasın. İşini hakkıyla yapan elbet vardır. Onları çürüklerden ayırıp, başka kasaya alıyorum.

Bugünlük isyanım bu kadar ama yazıyı da güncel tutmak istiyorum. Sizin de haklı isyanlarınız varsa ve yorumlarda paylaşırsanız yazıya dahil edebilirim.

Neyse, Spotify’dan bu kadar bahsedip, bir iki liste serpiştirmeden de olmaz.

Türkçe ve Akustik severler için geliyor

Spotify’da Türkçe Akustik Parçaları

Bir Trabzonlu olup, benim gibi Karadeniz müziklerine hasta olanları da şu köşeye alayım. Çay servisimiz de az sonra başlayacaktır.

Spotify’da Karadeniz Slow Parçaları

Alakasız kalacak belki ama gelecek yazı hakkında spoiler vermek istiyorum. Bu sıralar bir arkadaşımla beraber React Native ile bir amme hizmet projesi geliştiriyoruz.

“Tasarımcının ne işi olur React Native ile?” başlıklı bir yazı yazmayı planlıyorum. Başlıktan tam emin değilim. “10 adımda React Native projesi yazdım” gibi daha çarpıcı bir şeyler de düşünebilirim. Biliyorsunuz bu “10 adımda” başlıklarının içi daha dolu sanılıyor, ilgi çekiyor, daha fazla okunuyor (!)

Neyse, Trabzon’dan selamlar a dostlar. 👋

Zaman ayırıp okuduğunuz için de çok teşekkür ederim.

Beni Twitter’dan ve Dribbble’da bulabilirsiniz.

--

--