Hayatının Yazarı, Romanın Kahramanı Olmak

Seda Uzeroğlu
Türkçe Yayın
2 min readJan 9, 2019

--

Tarih boyunca birçok düşünce akımı, kişinin düşünce ve hislerini kontrol altına almayı öğrenmedikçe, “tam insan” olamayacağını kabul etmiştir. Peki, sahip olduğumuz en önemli şey olan hayatımızın kontrolü kimde?

Hayat elimize oynamamız gereken kartları veriyor. Bunlarla doğuyoruz. Bu kartları değiştirme şansımız yok. Bazıları çift jokerle, bazıları şanssız bir elle doğuyor. Bu gerçek. Ancak ondan sonra oynanan her el, bizim kontrolümüzde. Çok şanslı şartlarda doğan ama bunu avantaja çeviremeyen bir çok örnek olduğu gibi, çok zorlu şartlarda kendini ve koşullarını aşan kişileri hepimiz biliriz, duyarız.

Siz yaşadıklarınızın sebeplerini dışarı mı bağlıyorsunuz kendinize mi?

Dışarıya bağlıyorsanız yandınız, çünkü değiştirebilme gücünüz yok. O zaman da şartlara mahkum olmaktan başka şansınız yok.

Hayatın kontrolünü almak, öncelikle seçim ve kararlarımızın sorumluluğunu alarak başlar. Ve “dil” bizim düşüncelerimiz, duygularımız ve hayatımız üzerinde çok büyük bir etkidir.

🌀Bu beni çok öfkendiriyor demek yerine “Ben öfkelendim.”

🌀Hayat bana hiç adil davranmadı yerine

“Hayatın bana adil davranmadığı şeklinde bir düşüncem var ve bu düşünce sebebiyle böyle hissediyorum ve davranıyorum”

🌀Topluluk önünde konuşmak kaygı vericidir demek yerine, “Topluluk önünde konuşurken hata yapmaktan korkuyorum” demek farklıdır.

YAŞAM, KARARLAR ZİNCİRİDİR.

Hepimiz, kendi kararlarımızın, seçimlerimizin sonuçlarını yaşıyoruz.

Hayatlarımızın kahramanıyız, figüranı değil. Ve bu romanda yazılanların silgisi de tekrarı da yok..

#psikoloji

#mutluluk

#kişiselgelişim

Facebook | Twitter | Instagram | Slack | Kodcular | Editör | Sponsor

--

--