Ticari Aforizmalar

M. Safa Orakçı
Türkçe Yayın
Published in
9 min readMay 12, 2022

--

Ramazanın son günlerinde mezun olduğum üniversitenin mezunlar grubu tarafından bir iftara davet edildim. Bursa’dan İstanbul’a doğru yola çıktığımda üniversite yıllarımın, 20'li yaşlarımın atmosferinde gezinecek olmanın heyecanını duymaya başlamıştım. Maslak kampüsünden içeri girer girmez yüzlerce anının istilasına uğradığımı farketmem uzun sürmedi. Kampüs içinde kısa bir yürüyüş iyi gelecekti. Yürüdüm…

Bu yazıyı yazmaya orada karar verdim. Çünkü artık farkettim ki yeni mezun bir mühendis değilim, yıllar epey hızlı geçmiş ve mesleğinde 8. yılını bitirmiş, 30’lu yaşlarında biri olup çıkmışım. Bulunduğum noktadan geriye dönüp baktığımda hayatımda ve kariyerimde bir çok şeyin de değiştiğini idrak etme fırsatım oldu.

Mesleki deneyim doğal olarak yıllar geçtikçe herkes tarafından elde edilebiliyor. Fakat 8 yıllık iş hayatımın 6 yılı kendi şirketimde geçtiği için mesleki tecrübelerin yanında bazı ticari tecrübeleri de kariyerime ekleme fırsatım oldu.

Bu yazıyı okuyacak olan öğrenciler, mezunlar veya kendi girişimlerini kurmak isteyenlere edindiğim tecrübelerden kısaca bahsetmek ve onların kariyer yolculuklarına katkı sağlamak arzusundayım. Yazmanın en güzel tarafı bu; birilerine fayda vermek, geri…

--

--

M. Safa Orakçı
Türkçe Yayın

Üçgem Mekanik A.Ş. Kurucu Ortağı - Makine Yük. Müh. (PhD)