Trello ile Eisenhower Matrisi Kullanımı

Ayhan KORKMAZ
Türkçe Yayın
Published in
2 min readDec 8, 2018
Kaynak : trello.com

Son zamanlarda fazla yazı yazamıyorum, bunun farkındayım. Aslında iş yoğunluğum, özel hayatım ve yeni gezi blogum dolayısıyla buraya yazmakta biraz geciktim. Ancak bu süreçte iş hayatımdaki yoğunluğumu azaltabilmek adına çalışmalar, araştırmalar ve denemeler yapmaya devam ettim. Biliyorsunuz ki daha önce Trello Nedirve Eisenhower Matrisi ile ilgili yazılar yazdım. Yaptığım çalışmalar sonucunda gördüm ki Trello en iyi iş takip uygulaması, Eisenhower Matrisi ise en etkili zaman yönetimi sistemlerinden bir tanesi. Geçtiğimiz hafta neden bunları birleştirmiyorum düşüncesi ile bir çalışma yaptım. Ve sonunda karar verdim ki ikisini birleştirmek çok mantıklı. Peki ama nasıl ?

Bu aslında eğer iki yazımı da okuduysanız çok da zor değil. Eğer okumadıysanız, ben şu an sizi bekliyorum. Dönünce devam edelim.

Evet Eisenhower Matrisi mantık olarak yapılacak işleri, önem ve aciliyet sırasına göre dörde ayırır. Trello da size bunu yapma imkanını veriyor. Bir matris olarak değil, ancak dört farklı liste açarak bunu yapmanı çok kolay.

Bu yapıyı bir haftadır iş hayatımda kullanmaya çalışıyorum. Bana Trello ile çalışmak her zaman kafa rahatlatıcı geliyor. Bu çalışma yönteminde ise aynı zamanda yapılacak işlerin önem sırasına konulması sağlanıyor. Bu sebeple yapılacak işlerin sırasını belirlemeye yardımcı oluyor.

Eisenhower Matrisini Trello’ya eklediğimden beri, daha önceden kullandığım Yapılıyor sütununun gereksiz ve/veya kullanışsız olduğunu fark ettim. Çünkü oraya attığım işler sanki odağımdan çıkıyor. Şu anda deneme aşamasındayım bu yöntemi. Şu aşamada yöntemden memnunum. İleride belki farklı görüşlerim olursa tekrar bir yazı ele alabilirim.

Sizler bu ve buna benzer bir çalışma yöntemi kullanıyor musunuz ?

Kaynak : http://ayhankorkmaz.net/trello-ile-eisenhower-matrisi-kullanimi/

Facebook | Twitter | Instagram | Slack | Kodcular | Editör | Sponsor

--

--

Ayhan KORKMAZ
Türkçe Yayın

Elektrik Elektronik Mühendisi — Blogger — Teknoloji Meraklısı — #Üretkenlik Hayranı — Eski Girişimci — Yeni Beyaz Yaka