Var mı Tiyatro Oyunu Tavsiyen? Var.

Buşra Karagöl
Türkçe Yayın
Published in
5 min readApr 17, 2024
Kaş Antiphellos Antik Kenti Tiyatrosu’nda bir ben

Bu soruyu sık sık alıyorum. Özellikle sosyal medya hesabımda gittiğim oyunları kendimce puanladığımda oyunlara dair mesajlar geliyor. Ne mutlu! O yüzden yanıtlarım kalıcı olsun istedim.

Nisan ayının ortalarındaysak bu ay için istediğiniz oyuna bilet bulmak genelde zor. Bu arada arka sıralarda izleyeceğime diğer aylar giderim diyenlerdenim. Hele ki ilk kez gittiğim salonsa ve koltuklarda uygun eğim yoksa Buşra için dertlenmek için bir sebep. Sonuçta uzun boylu değilim. Önümdeki kişi uzunsa sürekli bir görme çabasıyla izlerken yoruluyorum. Ya da uzun boylu arkadaşlar da bazı salonlarda dar alana sığmaya çalışarak oyun izliyor. Böyle fiziksel şarlar oturduğumuz yerde odaklanmayı zorlaştırabiliyor. Dolayısıyla sahnenin havalandırması da konforu da pek önemli. Bir de oyuna girerken karekod ile bilet okunma durumu varsa hızlı olması değerli.

Tiyatro salonunun ulaşımı da kolaysa değmeyin keyfimize. Özellikle toplu taşımaya yakın olanlar favorimiz. Kadıköydekiler gibi:) Bu yazımda Kadıköy sahnelerine de değineceğim.

Kadıköy Boa Sahne

Geçen sene en çok Boa Kadıköy'de izlemişimdir. Bahariye Caddesi'nde bir pasajın altında. Koltuk numarası yok, erken giden önlerde yer kapabiliyor. Bu da yine benim için stres. İyi yerde oturalım kaygısı basıyor. Kapıda sıra oluyorsunuz… Sahne biletleri için https://biletinial.com/tr-tr/mekan/kadikoy-boa-sahne

Geçtiğimiz sezon bu sahnede“ Misket ”i izlemiştim. Ki o dönem Youtube'da Güzel Günler dizisini izliyorduk. Bakın ilk bölüm bağlantısını ekliyorum.

https://www.youtube.com/watch?v=Fd5nDUMH7lc&t=10s

Şu dizinin pek kıymeti bilinmedi. Binnur Kaya ve Ecem Erkek dizide adeta şov yapıyordu halbuki. Dizide Orkuncan İzan'ı “Feyyaz” karakteriyle çok sevmiştim. İşte bu Feyyaz, Misket'in iki ana karakterinden biri. Hatta oyuna dair bir röportajında ​​şöyle demiş:

Hem kendilerinden hem çevrelerinden sakladıkları kendilerini bulma, itiraf etme ve inkâr etme hikayesi. Bu aşkın onun iki tarafının da erkek olması sadece teferruattır.

O gün sahneye erken gidip giriş sırasının başlarındaydım. En önden izlemiştim oyunu! Hem gözlerim doldu hem kahkaha attım hem müziklere tempo tutup ağzım açık köçek oyunu seyrettim. Bir daha olsa giderim dediğim bu oyun bu sene kendi tiyatrosunu kurdu! Oyunun yazarı ve diğer başrolü olan Turgay Korkmaz'ı ve Orkuncan İzan'ı Faraza Tiyatro yapımı olarak göreceksiniz. Tavsiyemdir.

Misket — Faraza Tiyatro(Instagram sayfalarından fotoğraf ) https://www.instagram.com/p/Cxm7vBFgpA0/?igsh=ZWJjb2R2M3pldTlp

Baba Sahne : Tapusunda “Tiyatro” yazan tek tiyatro!

Bu sene Baba Sahne’de daha çok bulundum. O da Boa’nın karşısında. Baba Sahne kafanızda Şevket Çoruh ile eşleşmiş olabilir. Ustası Savaş Dinçel’in 75. doğum gününde bu salonu açmış. Hatta tapusundaki detayı sitelerinden öğrendim. Koltuklar biraz dar olsa da iç atmosferini seviyorum. Koltukları da numaralı. Bu koltuk numaralı /numarasız olayının avantaj ve dezavantajları var. İyi mi kötü mü çok aradayım.

https://tiyatrolar.com.tr/sahne/istanbul/baba-sahne biletler yine bu sevdiğim sitede. Özellikle izleyici yorumlarını okurum muhakkak.

Moda Sahnesi

Burası da Boa Sahne’nin yan sokağında. Hepsi bir bölgede yani. Bu sahnenin de koltuk genişliği gayet iyi. Numaralı. Kadrosunda ekranlardan tanıdığımız şu isimler de var: Caner Cindoruk, Mert Fırat, Melis Birkan, Onur Ünsal, Timur Acar…

https://tiyatrolar.com.tr/sahne/istanbul/moda-sahnesi sahne görsellerini sitede bulabilirsiniz.

Alan Kadıköy

Bakın burada hep konforlu şekilde oyun izledim. Zaten sahne tasarımı da geniş geniş, alternatif oyunlara pek açık. O yüzden kim nereden çıkacak diye beklentiye girmenin heyecanı oluyor. Alan Kadıköy Metro- Marmaray Ayrılıkçeşmesi durağına yürüyerek ortalama 12–15 dakikadır. Burada da önce bir X-ray cihazından geçiyorsunuz. Sonra merdivenlerdeki kuyrukta almaları için sıra bekliyorsunuz. Bu merdiven detayı garip geliyor. Halbuki koltuklar numaralı ama yine de orada hep bekliyoruz:D

https://tiyatrolar.com.tr/sahne/istanbul/alan-kadikoy bu sahnede çok oyun seçeneği var.

Oyun Atölyesi

Yıllardır gitmedim. Bu sene Kırlangıç oyununa gitmek listemde. Umarım denk gelebilirim. Kel Diva ve Haluk Bilginer diyince aslında aa o sahne mi diyebilirsiniz. Kel Diva için bilet bulmaya dair benim bu sene hiç umudum olmadı. Önümüzdeki yıllara dair var bir hevesimiz. Bu sahne diğer salonlardan çok az daha aşağıda, Moda’ya yakın. Biletleri kendi sitesinden alabiliyorsunuz.

https://www.oyunatolyesi.com/e-bilet işte buradan.

Daha çok salon var, mesela Pax ve Duende sahneyi merak ediyorum bu bölgede.

Eveeet şimdilik beğendiğim 5 oyun yazacağım. Özellikle arkadaş grupları için ya da efendim işyerinde etkinlik olsun diye iyi bir oyuna gitme görevi sizdeyse garanti oyunlar bunlar.

Bir Terennüm — Gülhan Kadim yönetmeni. (2023 Teb yılın yönetmeni ödülünü aldı zaten) Gülhan Kadim’in oynadığı ve yönettiği oyunların hepsine gitmek istiyorum hepsine. Özellikle ışık ve sahne geçiş uyumu müthiş. Tolga İskit başroldeki ikinci ana karakter. Diğeri ise ismiyle müsemma İpek Türktan. Bu arada bu oyunu bir kelimeyle tarif et deseler Naif derdim.

Bir Terennüm — Orchestra Theatre (Oyun sonu çekimim)

Tolga İskit aynı zamanda Kalabalık Duası oyununu tek başına kan ter içinde iyi bir akıcılıkta oynuyor. Bu iki oyunda o kadar başka rollerdeki şaşarsınız.

Fiziksel Tiyatro Araştırmaları’ndan çıkıyor Kalabalık Duası oyunu. Bu ekipten Şatonun Altında'yı da izledik. Macbeth'i bambaşka şekilde yorumlamışlar. İkisi de deneysel ve absürd olarak kategorize ediliyor. Bu iki oyunu biz çok beğendik ama bu deneyselliğin fazla geldiği (Şatonun Altında da) arkadaşım da oldu. Belirtmeden geçmeyeyim.

Tek Kullanımlık Hikaye — Yine bir Gülhan Kadim yönetmenliği. Bir Kumbaracı 50 oyunu. Melih, Cevdet ve Orhan'ın mahalle hikayesi. Art arda öyle iyi cümleler kuruyorlar ki. Kıyafet, ortam geçişlerinin izlenmesi de mükemmel.

Tek Kullanımlık Hikaye -Kumbaracı 50 (Oyun sonu çekimim)

Sevgili Arsız Ölüm Dirmit — Off bu en en iyisi. Yani tek başına bu kadar uzun süre nasıl bu performansı sergiliyorsun kadın diye hayranlık duyarak çıkacaksınız oyundan. Nezaket Erden ❤ Bu oyunu Ses Tiyatrosu'nda izlediğim için ekstra memnunum. Bu sene Harbiye'de oynayacakmış hem de! Bu habere duygulandım sahiden.

Sevgili Arsız Ölüm Dirmit — Tiyatro Hemhal(Oyun sonu çekimim)

İzlediğim diğer oyunlar gelecek yazıda olacak. Önümüzdeki ay Harika Şeyler Listesi — Bora Akkaş biletim hazır.

Şehir Tiyatroları’na eskiden çok giderdim. Özellikle Gazhane’de izlemek ne güzel… Ama şu bilet uygulamasındaki değişikliğe uyum sağlayamadım. Biletlerin satışa çıktığı saate alarmlar kurardım. Hey gidi günler… Ki Rıhtımdaki Haldun Taner Sahnesi zamanlarından bahsetmiyorum bile :(

Yorum sırası sizde ❤

Peki sizin bana tavsiyeniz var mı? Lütfen yazın ki öncesinde bir okuyayım edeyim anca bilet bulurum. Malum sezonun kapanmasına az bir zaman kaldı. Tabii ki kendi yorumlarım var sadece, profesyonel ya da eleştirmen hiç değilim, naçizane paylaşımlar okudunuz :)

Bu arada alkışa basarak yazıma destek olabilirsiniz. Maksimum 50 adet alkışa imkan veriyor.

meraklimartı hesabına instagram'dan ya da busrakaragol aramasıyla Linkedin'den de bana yazabilirsiniz.

Oyunlar paylaşıldıkça, izlenip geri bildirimde bulunuldukça değeri kalpte daha da artıyor. Güzel paylaşımlara, sahnelere, oyunlara…

Sevgiler,

--

--