Yılı Bitirirken TOGG İle Yüzümüz Güldü

Taner Yildiz
Türkçe Yayın
Published in
2 min readDec 28, 2019

Türkiye sonunda beklenen açıklamayı yaptı ve 2022'de seri üretime geçilmesi beklenen elektrikli otomobilin tanıtımını 27 Aralık 2019 günü yapmış oldu. Bu tabiki de hepimizi heyecanlandıran, gururlandıran ve bir o kadar da meraklandıran bir gelişme…

100'den fazla mühendisin proje ekibi olarak çalıştığı ve TOGG (Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu)’un finanse ettiği bu önemli proje, 100.yılına yaklaşmakta olan Cumhuriyetimiz için tabiki de bir kilometre taşı olarak tarihe geçecek. Bu projenin aynı zamanda 2000'lerde Dünya’ya gelmiş nesil için bir esin kaynağı olacağını da düşünüyorum. Devrim’in yaşadığı talihsizlikleri ve finansal sıkıntıları belli ki bu proje yaşamıyor ve yaşamayacak, yaşamasın da zaten. Artık ülkece toparlanıp sadece otomotiv alanında değil, aynı zamanda eğitim ve teknoloji alanında da atmamız gereken bütün adımları atalım.

Bu vesile ile TOGG’da yer alan bütün iş insanlarımızı cesaretleri için kutluyor ve bu başarının seri üretim ve toplu satışlar ile devam etmesini temenni ediyorum. Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan ve beraberindekileri de göstermiş oldukları liderlik sebebiyle tebrik ediyorum. Ülkemizin muhalefet liderlerinin de bu projeye göstermiş oldukları desteğin de çok önemli olduğunu hatırlatmakta fayda var, zira hemen hepsi olumlu ve teşvik edici açıklamalarını yaptılar. Proje’nin bir diğer sevindirici yanı ise, yabancı basının da oldukça ilgi göstermesi ve azımsanmayacak kalitede makaleler ve haberler ile konuyu ele almasıydı. Hatta Alman otomotiv devi Volkswagen’in elektrikli araç üretimi planlarını 2024'ten 2023'e çektiği konuşuluyor. Bunlar tabiki de sevindirici gelişmeler.

Elektrikli Milli Otomobil projesinin hepimize hayırlı olmasını diliyor, bu vesileyle herkesin 2020 yılını da kutluyorum. 2020'de yeni yazılar ile buluşmak üzere…

--

--

Taner Yildiz
Türkçe Yayın

Sevdiğim ve önemsediğim şeyleri yazıyorum. 🏡Londra Twitter: @taneryildiz