Yapay Zekanın Yazı Düzenlemesindeki Rolü ve Faydaları

Safa PAKSU
Türkçe Yayın
Published in
3 min readSep 17, 2023

--

Yazı yazarken düzgün bir şekilde yazabilmek için imla kurallarına uymak ve yazı bütünlüğünü sağlamak, okuyucunun anlayabilmesi açısından önemlidir. Bu konuda çeşitli teknikler vardır, ancak yapay zeka gelişmeleri sonucunda daha kolay ve etkili yöntemler ortaya çıktı. Bu nedenle ben de kullandığım bir yöntemi sizinle paylaşmak istedim.

İlk Adım ChatGPT ile Yazı Düzeltme

Öncelikle ChatGPT kullanarak yapay zekanın yazdığınız metni imla kurallarına uygun bir şekilde tekrar değerlendirmesini sağlayabilirsiniz. Burada önemli olan, yazınızın yapısının değişmemesi ve özgün metni karmaşıklaştırmadan düzeltmeyi amaçlamaktır. Yani yapay zekadan isteğiniz net olmalıdır. Üstteki yazıyı yapay zeka ile aşağıdaki komutla düzenledim. İlk yazı ile arasındaki farkı görebilirsiniz.

Örnek bir ChatGPT Komutu:

Alttaki verdiğim yazıyı, anlam yapısını ve düzenini bozmadan, Türkçe imla kurallarına uygun şekilde tekrar yazabilir misin? *Enter’a basmadan bilgi notunu okuyun.”

“Yazı yazmak konusunda düzgün yazabilmek adına imla kurallarına uymak, anlatılanı okuyan tarafın anlayabilmesi açısından değerlidir. Bu konuda çeşitli teknikler vardır illaki ancak yapay zekanın gelişmesi sonucunda daha kolay ve bir o kadar da etkili yöntemler de ortaya çıktı. Bu durumda benim de kullanmaya başladığım bir yöntemi sizlerle paylaşmak istedim.”

Bilgi Notu: ChatGPT’de Enter’a bastığınız zaman komutu çalıştıracaktır bu nedenle alt satıra geçmek için ALT + Enter kullanınız.

Bu yöntemle yazılarınızı Türkçe imla kurallarına uygun hale getirebilirsiniz. Kesinlikle faydalı bir yöntemdir.

Yazdığınız Yazıyı Sesli Olarak Dinleyin

Yazıları sesli olarak dinlemek, imla hatalarını tespit etmenize ve cümle düşüklüklerini fark etmenize yardımcı olan değerli bir yöntemdir. Birçok yazımı bu şekilde dinlediğimde özellikle cümle düşüklüklerini sıkça yaptığımı fark ettim ve düzelttikten sonra daha iyi yazılar ortaya çıkardım.

Peki, bunu nasıl yapabilirsiniz? Google’ın ücretli bir uygulaması olan “Text-to-Speech”i kullanabilirsiniz. Ancak deneme amaçlı olarak aşağıdaki adresten ücretsiz olarak da kullanabilirsiniz. Tek yapmanız gereken “Language” kısmından Türkçe dilini seçip yazdığınız metni “Text to Speech” bölümüne yapıştırarak “Speak It” butonuna tıklamak ve metni dinlemektir.

https://cloud.google.com/text-to-speech#section-2

Sonuç Olarak;

Yapay zeka ile yazı düzenleme, yazma sürecini daha etkili ve düzgün hale getirmek için güçlü bir araçtır. Bu teknoloji sayesinde yazılarımızı imla hatalarından arındırabilir, cümle düşüklüklerini düzeltebilir ve okuyucularımıza daha akıcı bir deneyim sunabiliriz. Ancak yapay zekayı kullanırken, metni özgün ve kişisel bir şekilde korumak da önemlidir. Yapay zeka ile birlikte, yazılarımızı daha iyi bir seviyeye taşımak için yeni fırsatlar doğar ve bu teknolojinin potansiyelini en iyi şekilde kullanmak yazılarımızı daha etkileyici hale getirebilir. Yazma yolculuğunuzda yapay zeka dostunuz olabilir, ancak yaratıcılığınız ve kişisel dokunuşunuz da her zaman değerlidir.

--

--

Safa PAKSU
Türkçe Yayın

Selam millet! İşte benim, buradayım, ben bir hikayeyim, ben bir hayatım ve ben bu dünyada bir oyuncuyum. Kısacası hayallerime hoş geldiniz.