Yaratıcı Kişiler ve Geliştiriciler için Kaynaklar

İşe Yarar Websiteleri ve Online Araçlar

Oğuzhan Karaçar
Türkçe Yayın
3 min readAug 15, 2020

--

Uzun yıllardır kullandığım, takip ettiğim ya da araştırmalarım sonucu denk geldiğim bazı online kaynakları ve siteleri paylaşmak istiyorum. Bu kaynakları genel olarak tasarım, yazılım geliştirme ve iş kolaylaştırıcı araçlar olarak belli kategorilere ayırmak istedim.

Stock (Hazır) Foto, Video, Müzik, İllustrasyon, İkon

İş Kolaylaştırıcı Websiteler ve Uygulamalar

  • 10minutemail.com ==> 10 dakikalık geçici bir mail adresi mi lazım?
  • grammarly => İngilizce yazım yanlışlarını düzelten bir tarayıcı eklentisi
  • Photopea => Online Photoshop desek yanlış olmaz.
  • Canva => Photopea gibi, hazır şablonlar daha fazla, Türkçe desteği var.
  • PIXLR => Online ve masaüstü versiyonu olan fotoğraf düzenleyici.
  • SpeedTest => İnternet hızınızı mı merak ediyorsunuz?
  • Flat UI Color => Renklerle aram iyi değil mi diyorsun? Artık iyi :)
  • Adobe Color => Renk uyumunu beceremiyorum, yardım et!
  • wireframe cc => Tasarım şablonu çizeceksin ve fazla vaktin mi yok?
  • MockupPhotos => Bilenler anladı, bilmeyenler de görünce anlayacak :)
  • Placeit Mockup => Üsttekinin aynısından :)
  • removebg => Fotoğrafım da arkaplan olmasın, CV’ me eklemem lazım.
  • Vector Magic => Png, Jpg formatlarını, vektöre (SVG, EPS) çevirmem lazım.
  • Optimizilla => Fotoğraflarımın boyutunu küçültmem lazım diyorsan.
  • Compressor => Fotoğraflarımın boyutunu küçültmem lazım diyorsan.
  • PlaceIMG => Rastgele fotoğraflara ihtiyacım var, Acilll! diyorsan.
  • NoCode 3.0 => Bir fikrim var ve kodlama bilmiyorum, yardımcı araçlar.
  • Startup Collections => İş kurmayı düşünüyorum, nelere ihtiyacım var?
  • TypeForm => Hiçbir kodlama bilgisi olmadan form oluşturmam gerek.
  • Fox Ebook => Adı üstünde E-kitap :)
  • cloudconvert => Her şeyi her şeye çevirebilirim, istersen dene :)
  • QR Code Generator => Başarılı bir QR kodu oluşturma sitesi
  • Sourceforge => Açık kaynak yazılım ve uygulamalar lazım diyorsan.
  • AlternativeTo => Popüler birçok yazılımın alternatifi lazım diyorsan.
  • Glyphrstudio => Font oluştur, evet kendi fontunu oluşturabilirsin.

Yazılım — Frontend Geliştirme

  • Javascript.Info => Javascript’ i detaylı bir şekilde öğrenmek istiyorum.
  • stylifyme => Hangi siteler hangi renkleri kullanmış, kopya çek.
  • Colorzilla => CSS gradient oluşturmak istiyorum.
  • Css Gradient => CSS gradient oluşturma, daha kolay ve hoş bir tasarım.
  • Free Frontend => Fronted geliştirme ile ilgili örnek tasarım ve kodlar.
  • caniuse => HTML, CSS özelliklerinin tarayıcı uyumluluklarını karşılaştır.
  • CodeSandbox => Online kod editörü, javascript ve frameworkler için.
  • StackBlitz => Online kod editörü, javascript ve frameworkleri için.
  • Autoprefixer CSS => Yazdığım CSS’ i tüm tarayıcılar için uyumlu hale getirmek istiyorum.
  • animista => CSS animasyonlar oluşturmak istiyorum.
  • Frontend Mentor => Frontend geliştirici olmak istiyorum, ne yapmam lazım?
  • Random User => Random user API geliştirme yaparken lazım olur.
  • JSON Utils => JSON objelerini istediğiniz programlama dilindeki verilere çevirebilirsiniz.
  • Regex101 => Regular expression desenleri oluşturabilirsiniz.
  • Test My Site (Google) => Sitenizin mobil ve masaüstün de yüzde kaç puan aldığını görün.

İnternet çok büyük bir nimet ve doğru kullanabilirsek, farklı dünyalar keşfedebilir, kendimizi ve işimizi geliştirebiliriz. Okuduğunuz için teşekkür ederim, bir sonraki yazımda görüşmek üzere…

--

--