Yeni Hayat Kararları vol.1

Özlem Gökbel
Türkçe Yayın
Published in
2 min readJan 4, 2021
Fotoğraf: Tatiana Syrikova

Dünya -bakmasını bilirsek- gözle görülür ve dahi gözle görülemez müthiş bir dönüşüm içinde. Bizim de “dönüşme” ve “yenilenme” vaktimiz geldi, fikrimce.
Sorumluluk sahibi bireyler olarak, yaşadığımızı hissetmek adına içsel olarak, hayata karşı takındığımız tavır olarak, varoluşsal kararlılığımız olarak… YENİLENMEYE HAZIR MIYIZ?
2020’nin gücü yetti mi buna sizce? Bana göre, yetti!

Her sene cici defterlerin temiz sayfalarına yazdığımız ya da yaren meclisinde dile döktüğümüz yeni yıl kararlarımızı gözden geçirmemiz gerekecek gibi duruyor. En azından benim için bu net!

Aldığım dersler ve çıkardığım kararları dilim döndüğünce birkaç postta sizlerle paylaşacağım.

Önce “sorumluluk sahibi birey olmak!”

Bizler ilk başta GEZEGENimize karşı sorumluyuz. Ve senelerdir önemsediğim, dikkat çekmeye çalıştığım, gezegeni yok etmek üzere olan SERA GAZI konusu hepimizi ilgilendiriyor. Ben de bireysel KARBON AYAK İZİmi düşürmek ve DOĞAya, DOĞAL KAYNAKLARa saygılı yaşayabilmek için yeni hayat kararlarımda bu konuyu en başa koydum. Başka zamanlarda daha uzun anlatmak üzere kısaca “neler yapılabilir”i aşağıda listeliyorum:

🌏ULAŞIM, ENERJİ, TÜKETİM ve ilgili her alandaki karbon ayak izlerimi azaltmak! Bu konulardaki alışkanlıklarımı yenilemek.

🐑Sevgili Itır Erhart’ın sıklıkla altını çizdiği gibi (benim için hayli zor olsa da) ET TÜKETİMİni azaltmak! Sığır ve kümes hayvanlarının üretim süresi boyunca kullanılan doğal kaynaklar ve enerji tüketimi ciddi şekilde karbon salınımına bir neden daha. Bu canlıların beslenmesi için açılan yeni ekim alanları, ormanların ve çok sayıda türün yok olmasına sebep oluyor, ayrıca su kaynakları tükeniyor.

💧SU israfına “Dur!” demek!

🎈PLASTİKten kaçınmak!

🍲İhtiyacım kadar GIDA tüketmek! Gıda atıklarının taşınması ve çürümesi sera gazı emisyonlarını artırıyor. Yine Itır’ın önermesi ile; gıda atıklarını çöp yerine kompost kovasına atarak da karbon ayak izinizi düşürebilirsiniz. Kendisi koku yapmayan Bokashi yi öneriyor.

🎏SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM ı benimsemek! 5R kuralı = refuse + reduce + reuse + repurpose + recylce!

� Tüm bu amaçlarla çabalayan oluşumlara destek olmaya çalışmak!

--

--