Yolculuk, Anlam ve Varoluş

Özlem Gökbel
Türkçe Yayın
Published in
2 min readJan 5, 2021

Yeni Hayat Kararları vol. 2

Bana göre -subjektif olarak- bu yılı tanımlayan üç sözcük YOLCULUK, ANLAM ve VAROLUŞ.

🔺️Yeni yıla girerken bende netleşen YENİ HAYAT kararlarım 2020’de anlamlanan bu 3 kelimeyle birbirine bağlanıyor ve hayati bir üçgen oluşturuyor.

  • Hiçbir yerlere gidemediğimiz bu yıl aslında en çok yolculuk yaptığımız seneyi işaret etmiyor mu sizce de? Dünyanın her köşesindeki sahillere, ormanlara, müzelere, pek çok konsere, tiyatrolara, fuarlara, ders sınıflarına, başka şehirlerde yaşayan dostların evlerine, otel odalarına, uzaya bile, hep birlikte yolculuklar yapmadık mı? En çoksa İÇİMİZE… Jung der ya: “Görüşün ancak kalbinin içine bakarsan netleşecektir. Dışarı bakan rüya görür, içeri bakan uyanır.” İşte İÇİMİZE YOLCULUK bizi UYANIK kılacak en kilit eylemlerden biri. Ve bu yolculuğun en kıymetli yanı “varmak” değil, “yolda olma” hali. Herkesin usulü kendine. Ve makbul. 2021 ve sonrasında çok seyahatim olacak, yolumun daha da açık olmasını diliyorum.
  • Bir kişi bile var mıdır, şuraya çıkıp bağırsın: “Ben yaşamın anlamını çözdüm!” Hepimiz kendi matrislerimiz içinde çırpınıp duruyoruz muhtemelen. 2020’de bazı konularda anlam daralması, bazılarında ise anlam genişlemesi yaşamış olabiliriz. Ama ne olursa olsun ANLAM ARAYIŞImız artarak sürdü. Bitmeyecek de. 2021 ve sonrasında özümsediğim ANLAMların artmasını diliyorum.
  • Filozof Kierkegaard; hayata bir anlam yükleme sorumluluğunun da, bir hayatı tutkuyla, ciddiyetle ve “otantik” yaşama sorumluluğunun da toplumun ya da dinlerin değil, sadece ama sadece bireyin omuzlarında olduğunu düşünürmüş. Felsefe Tarihçisi Talip Karakaya da, “Bireyin bir varlık olarak gerçekleştirmesi gereken en temel görevi, kendisindeki varlığı var kılması, onu zamana eklemlemesidir.” der… İşte VAROLUŞSAL çözümlemelerimde hayatı tutku ve ciddiyetle yaşama arzum ve benim için cevher değerindeki İŞLEVSELLİK meselesi bu noktada devleşiyorlar. 2021 ve sonrasında TUTKUmun arayışında olmaktan vazgeçmemeyi, ENERJİmi en doğru alanlarda kullanmayı, İNSAN kalma çabamın sürmesini ve İŞLEVSELliğimin yeni formlarla gelişmesini diliyorum.

Ve öyle de olacaktır 🙏

Herkese mucizevi güzelliklerle dolu yıllar dilerim.

--

--