Caroline Vandenborre

In de kijker

Kurt Velghe
‘t Klakske
3 min readJun 7, 2019

--

Zoek Caroline :-)

Caroline is al jaren een vaste waarde achter de schermen bij Klakkeboem. De hoogste tijd dus om haar eens in de kijker te zetten.

Dag Caroline, hoe lang ben je al lid van Klakkeboem?

Dag Pedro. Ik voor de eerste keer lid in 2001. Toen speelden ze Het Fun…erarium. Daarna heb ik een aantal jaren een stap opzij gezet door medische en andere redenen, maar sinds 2015 ben ik er terug bij.

SUPER dat ik er bij ben!

Wat trekt je zo aan in deze vereniging?

Het toneel op zich. Mijn pa speelde ook toneel. Als kind ging ik samen met mijn ouders kijken naar het Zwevegems Teater. Ik was toen nog maar 7 jaar oud.

Wat vind je van de stukkeuzes ?

Heel goed! Beter nog: SUPER goed!

Alle stukken die de werkgroep ‘Repertoire’ kiest, zijn voor mij goed.

Welk stuk zou Klakkeboem ooit eens moeten spelen?

Alle stukken die de werkgroep ‘Repertoire’ kiest, zijn voor mij goed.

Wat was jouw favoriete stuk ooit?

De koteletten hebben oren.

De koteletten hebben oren (2004)

Aan welk stuk heb je hele goeie herinneringen?

Een beeld van een man.

Heb je ambitie om ooit meer te zijn dan hetgeen je nu doet binnen Klakkeboem?

Animatie aan de ingang vind ik wel leuk. Maar ook tijdens de ‘ommegang’ en Zwevegem Kermis… dat waren vroeger schitterende en onvergetelijk mooie momenten.

Wat is jouw favoriete muziek? CD?

Oesje… ik heb er zoveel, maar ik hou enorm veel van Dire Straits, Simple Minds, ABBA, enz.

Wat is jouw favoriete film?

Tja, ik zie heel graag komedies. Pas op, ik kijk ook naar andere films hoor. Echte favorieten heb ik niet.

Een beeld van een man (2000)

Wat is jouw favoriete toneelstuk?

Eigenlijk allemaal. Twee stukken die me bijgebleven zijn, zijn Het dagboek van Anne Frank bij het Zwevegems Teater en, niet te vergeten, Een beeld van een man bij Klakkeboem.

Twee stukken die me bijgebleven zijn, zijn Het dagboek van Anne Frank bij het Zwevegems Teater en, niet te vergeten, Een beeld van een man bij Klakkeboem.

Wat is jouw favoriete boek?

Oeie… Ik lees meestal medische encyclopedieën en boeken over het menselijk lichaam. Dat boeit mij enorm.

Bedankt voor dit leuke interview, Caroline.

Graag gedaan.

Juni 2019 — ‘t Klakske — interview afgenomen door Pedro Lema

--

--