Guido Nieuwenhuyse

In de kijker

Kurt Velghe
‘t Klakske
3 min readMay 14, 2018

--

Te laat! (2015) (Foto © Johan Depaepe)

Guido en Linda stelden in het verleden een paar keer hun magazijnen open voor Klakkeboem. Ze vonden dat toen blijkbaar zo leuk dat ze besloten om zelf maar lid te worden. Uiteindelijk werden ze allebei lid van het bestuur. Ondertussen is Guido spelend lid geworden. Tijd om hem eens aan de tand te voelen. Wat vindt Guido van Klakkeboem?

De slappe der wet (2009) (Foto © Johan Depaepe)

Hoe lang ben je al lid van Klakkeboem?

In 2006 ben ik lid geworden van Klakkeboem, wat eigenlijk heel toevallig kwam. Er waren al een paar voorstellingen doorgegaan in onze hangar maar echt betrokken waren we nog niet. Pas toen Klakkeboem in 2006 ons ‘camionske’ nodig had voor het weekend, werden we lid en we gingen al direct mee op weekend.

Wat trekt je zo aan in deze vereniging?

Klakkeboem is een geestige ben- de, vooral de sfeer en het samen- werken in Klakkeboem spreekt me aan.

Pas toen Klakkeboem in 2006 ons ‘camionske’ nodig had voor het weekend, werden we lid en we gingen al direct mee op weekend.

Wat vind je van de stukkeuze voor maart?

Ik vind het een hele goede keuze, typisch wat voor Klakkeboem.

Kan je wat meer vertellen over je rol in ‘De nachtwaker’?

Een lastige rol, het zal niet makkelijk zijn om lang stil te zitten en dus niet te bewegen. Ik zal vooral blij zijn als ik in de kast mag (lacht).

Welk stuk zou Klakkeboem ooit eens moeten spelen ?

Eer de haan kraait: het speelt zich af in de oorlog. In een bunker geloof ik. Het zou vooral toepasselijk zijn om volgend jaar te spelen aangezien het dan 100 jaar geleden is dat de oorlog begon. (is ondertussen gebeurd nvdr.)

Met Frederik in Per(r)ongeluk (2012)

Wat was jouw favoriete stuk ooit?

Per(r)ongeluk, dit was een rol die ik echt graag speelde. De samenwerking van de groep was ook heel leuk. Hieraan heb ik goede herinneringen.

Heb je ambitie om ooit meer te zijn dan hetgeen je nu doet binnen Klakkeboem?

Nee, voorlopig niet. Ik doe nogal redelijk veel binnen Klakkeboem. En met mijn bedrijf erbij heb ik dus niet veel tijd over.

Wat is jouw favoriete boek? Film? Muziek? CD?

Van boeken lees ik het liefst de Aspe-reeks. In film heb ik niet echt een favoriete film maar romantische komedies, actiefilms en zelfs drama kunnen me wel bekoren. Alhoewel ik toch het liefst romantische komedies heb. Van muziek heb ik dan weer liefst kleinkunst. Zelf heb ik er een paar cd’s van liggen.

Ik zal vooral blij zijn als ik in de kast mag.

Heb je een favoriet toneelstuk?

Een favoriet toneelstuk heb ik niet echt. Ik geniet van ieder stuk. Closer, De Grönholmmethode en vele andere hebben mij kunnen plezieren. maar zelf speel ik toch liefst mee in komedies.

Bedankt, Guido, voor je bijdrage. Tot toneels!

December 2013 — ‘t Klakske

--

--