Kris Piccavet

In de kijker

Kurt Velghe
‘t Klakske
3 min readJun 28, 2018

--

Lieve, Kris en Pedro

Nog zo’n dinosaurus bij Klakkeboem is Kris. Hij is al jaren secretaris en alleen maar actief achter de schermen. Getuige daarvan de wei-nige foto’s die te vinden zijn van deze vlijtige bij. Hoog tijd dus om eens te polsen naar zijn voorkeuren en interesses binnen de toneelwereld. Op de volgende bladzijden kunt u lezen wat zijn antwoorden waren.

Hoe lang ben je al lid van Klakkeboem?

Euh… hoelang bestaan we nu? 17jaar? 17 jaar dus. Van heel in het begin. We zijn naar de eerste meeting geweest en we zijn er nog steeds.

Wat trekt je zo aan in deze vereniging?

Het amusement. De leute, het toneel, de geestige bende. Sommigen dan toch (lacht).

De leute, het toneel, de geestige bende. Sommigen dan toch (lacht)

Welk stuk zou Klakkeboem ooit eens moeten spelen ?

(Lange stilte)… Ik zou zeggen het twintigjarige bestaan van Klakkeboem. Laat ons daar iets moois van maken. De creatieve mensen samensteken en laat ze maar doen.

Wat vind je van de stukkeuze?

Goed. Ik heb daar geen probleem mee. Ik ben niet de man om te zeggen dat wel dat niet. Ik leg me neer bij de beslissingen van de groep.

Aan welk stuk heb je hele goeie herinneringen?

Aan alle stukken die Beatrijs regisseerde natuurlijk (lacht).

Wat was jouw favoriete Klakkeboem-stuk?

Dat met die beenhouwer (De koteletten hebben oren). Dat is eentje die me toch is bijgebleven. Ook het hele eerste (Klachten), vooral omdat je met iets start waarvan je op voorhand niet weet waar je aan begint. We zaten op de kermis in Knokke een pintje te drinken en Rudy, Patsy, Marleen, Sophie en Severine kwamen rond met een spandoek waarop stond dat er een meeting was voor mensen die geïnteresseerd waren in toneel. Wij zijn daar naartoe geweest en van het een kwam het ander. En nu zijn we nog altijd “gekloot” (lacht).

Vincent in De koteletten hebben oren (2004)

Heb je ambitie om ooit meer te zijn dan hetgeen je nu doet binnen Klakkeboem?

Ik wil voorzitter worden (lacht heel hard). Nee, serieus, spelen niet direct. Ik zou dat ergens wel zien zitten, maar heb er eigenlijk de ballen niet voor.Misschien ooit nog eens… Eigenlijk ben ik zeer tevreden met wat ik nu doe.

Wat is jouw favoriete boek? Film? Muziek? CD?

Mijn favoriete boek is Bikini van James Patterson, gruwelijk maar boeiend.

Favoriete film : The Godfather, zonder twijfel.

Van muziek is mijn all-time favorite Mia van Gorki. Maar ook Neil Diamond, Nick Cave en Willy Sommers kan ik wel smaken.

Ik wil voorzitter worden (lacht heel hard)

Heb je een favoriet toneelstuk?

Ooit zagen we Brielcreem van de Koninklijke Corneelkring Brielen. Dat was in 2006 geloof ik. Een schitterend decor en een maatschappelijk relevant verhaal. Dat is me echt bijgebleven. Dat vond ik schitterend!

Bedankt, Kris, voor je bijdrage. Tot later!

Juni 2014 — ‘t Klakske

--

--