Laurie Verbauwhede

Jong Klakkeboemgeweld

Kurt Velghe
‘t Klakske
2 min readSep 7, 2017

--

Met Ulrieke in De Zoveelste Keer Armandus

Laurie heeft de liefde voor theater meegekregen met de paplepel. Al van kindsbeen af ‘moest’ ze mee met mama en pluspapa naar Klakkeboem. Dat viel, zoals bij alles, de ene keer beter mee dan de andere, maar toch kreeg ze zelf ook de smaak te pakken. Ondertussen deed ze al een aantal theaterkampen, speelde in Avelgem en trad al vijf keer aan voor Klakkeboem. Vorig seizoen schitterde ze nog in De Zoveelste Keer Armandus. Hoog tijd dus om eens te polsen naar haar ambities en dromen.

Laurie is 16 jaar en haar favoriete hobby is de Chiro. Ze is gek op bicky burgers en ze houdt van reizen en Netflix kijken (doen we dat niet allemaal ;-)?). Ze houdt niet van studeren en haar grootste droom is ooit eens op reis gaan naar Bali.

Dag Laurie.

Dag Kurt.

Welk Klakkeboemstuk vond jij het mooist tot nu toe?

Zonder twijfel Eer de haan kraait. Het was een heel mooi verhaal dat ik helemaal snapte. Als ik eraan terugdenk, zie ik dat nu nog in het zwart-wit.

Eer de haan kraait (2015)
Met Paul in Is dit een kapstok?

Welk Klakkeboemmoment zal je nooit vergeten?

De repetities en de voorstellingen van De Zoveelste keer Armandus. Er was een hele leuke sfeer in de groep. Door zoveel samen te zijn, leerde je ook iedereen beregoed kennen.

Je hebt nu zelf al drie keer meegespeeld in Klakkeboem. Hoe vond je dat?

Echt super tof!

Welke Klakkeboemrol vond je superleuk?

Ik vond de rol van Beatrijs in Het sprookje van de hebberigste heks supergrappig!

Met Paulien en Silke in Joséphine (2013)

Naar welke tv-programma’s en films kijk je graag?

Ik kijk supergraag naar Friends en Once upon a time op Netflix. Wat films betreft, vind ik Divergent en The hunger games ook mooi.

Welke muziek hoor je graag?

Ik luister gaag naar Beyoncé en Little Mix.

Als je één tip zou kunnen geven aan Klakkeboem, wat zou die dan zijn?

Zeker niet stoppen!!!

--

--