Lucrèce Vervaeck

In de kijker

Kurt Velghe
‘t Klakske
2 min readOct 19, 2017

--

Met Eline in Mo tante Germaine toch! (2006)

Lucrèce is al lid van Klakkeboem sinds het prille begin en staat ook jaarlijks op post om bij te springen waar hulp nodig is. Meestal is dat als actrice, maar ze maakt zich evenzeer nuttig achter de schermen als souffleuse, in de bar, of waar ze ook nodig is. Hoog tijd dus om ook haar wat vragen te stellen.

Met Jona in Eer de haan kraait (2015)

Hoe lang ben je al lid van Klakkeboem ?

Ik ben al lid van 1999. Dat is ondertussen al 13 jaar.

Wat trekt je zo aan in deze vereniging ?

Kameraadschap, steeds vernieuwend, een goeie mengeling van jong en ietsje ouder. Iedereen krijgt kansen om te groeien en zijn ei te leggen.

Eer de haan kraait van Ivan Bukovcan : een stuk van alle tijden!

Wat vind je van de stukkeuze ?

Meestal kan ik mij er wel in vinden. Het stuk dat we nu spelen (Het sprookje van de hebberigste heks nvdr.) is verrassend en toch wel een grote uitdaging.

Welk stuk zou Klakkeboem ooit eens moeten spelen ?

Eer de haan kraait van Ivan Bukovcan : een stuk van alle tijden! (is ondertussen gebeurd nvdr.)

Een beeld van een man (2000)

Wat was jouw favoriete stuk ooit ?

Een beeld van een man, als actrice en Closer als niet-speler.

Aan welk stuk heb je hele goeie herinneringen ?

Een beeld van een man.

Heb je ambitie om ooit meer te zijn dan hetgeen je nu doet binnen Klakkeboem ?

Ik zou wel graag eens een regie op mij nemen van een jeugdproductie of van een kindervoorstelling.

Wat is jouw favoriete muziek? CD?

Mijn voorkeur gaat toch uit naar klassieke muziek, jazz, als het maar rustgevend is. Mijn favoriete CD daarentegen is de CD van Adèle.

Ik zou wel graag eens een regie op mij nemen van een jeugdproductie of van een kindervoorstelling.

Wat is jouw favoriete film?

The Help is mij wel bijgebleven.

Wat is jouw favoriete boek?

Mijn favoriete boek? Anna Karenina, hmm … eigenlijk alles van Dostojevski en Tolstoj.

Wat is je favoriete toneelstuk?

Bloedbruiloft van Garcia Lorca, zoals ik het ooit zag in het NTGent jaren geleden.

Bedankt, Lucrèce, voor je gewaardeerde bijdrage. Tot op de scène (of erachter 😉)!

11 oktober 2012 — klakske.wordpress.com

--

--