Ons publiek aan het woord

Steven De Keyzer

Kurt Velghe
‘t Klakske
3 min readSep 24, 2018

--

Lucrèce & Griet in Mo tante Germaine toch (2006)

In deze rubriek laten we iemand van ons publiek aan het woord. Deze keer viel de keuze op Steven De Keyzer.

Dag Steven, kan u zichzelf even kort voorstellen ?

Dag Pedro. Ik ben Steven De Keyzer, 44 jaar jong en al heel mijn leven woonachtig te Zwevegem. Ik werk bij het Zwevegemse Bekaert in het onderzoekscentrum BTC als labotechnieker. Mijn hobby’s zijn fietsen, passief voetbal en af en toe een vleugje cultuur.

Hoe heeft u Klakkeboem leren kennen ?

Eigenlijk is dat al een heel tijdje geleden toen Klakkeboemlid Griet Soenens haar eerste stapjes in jullie gezelschap zette.

Hoe lang komt u al kijken naar de voorstellingen van Klakkeboem ?

Daarvoor heb ik even de historiek op jullie website moeten raadplegen :-) Dat moet van Maar tante Germaine toch… geweest zijn.

Wat vond u van de voorstellingen tot nu toe ?

Gezellig, knus, een lach en een traan, bewonderenswaardig, sfeervol, … Ik kijk er eigenlijk altijd naar uit om een nieuwe voorstelling bij te wonen.

Iedereen Don Quichot (2016)

Wat is het mooiste stuk dat Klakkeboem volgens u al gespeeld heeft ? En waarom ?

Hmmm… Moeilijke vraag… Mijn top 3 zou De Grönholmmethode, Eer de haan kraait en Iedereen Don Quichot bevatten. En als ik dan toch moet kiezen, dan neem ik de laatste (cfr mijn commentaar op jullie website met de initialen “SDK”).

Wat vindt u van de combinatie “een komedie in februari” en “een serieuzer stuk in oktober” ?

Schitterend ! Echt waar. Voor mij de ideale combinatie.

Is er een toneelstuk dat u Klakkeboem heel graag eens zou zien spelen ? En waarom ?

Ooit zag ik de musical De tovenaar van Oz. Bestaat er zoiets in toneelvorm ? Misschien een productie voor de kids ? Verder hou ik wel van waargebeurde oorlogsverhalen, Het dagboek van Anne Frank bijvoorbeeld. Eigenlijk kijk ik eens uit naar een eigen productie. Kurt Velghe ??? Of iemand anders ??? :-)

Wat vindt u van het onthaal bij een voorstelling ? De zaal ? De bar ? De medewerkers ?

Heel goed. Ontspannen sfeer, klein maar fijn ! Een leuke babbel, een drankje (Duvel, n.v.d.r.), meer moet dat niet zijn. Klakkeboem is waar men zichzelf kan zijn.

Is er nog iets dat beter kan bij Klakkeboem volgens u ?

Eigenlijk niet en dat meen ik. Gewoon een tip (vooral bij producties van de kids) : de acteurs aanraden om luid genoeg te praten. Maar eigenlijk ben ik nu aan het muggeziften.

De Grönholmmethode (2011)

En tenslotte… Heeft u nog een goede raad of vraag voor Klakkeboem ?

Doe verder op dit élan. Ik ben blij dat jullie de voetjes op de grond houden. In de dagelijkse drukte is het leuk om bij jullie binnen te stappen in het kleine maar o zo gezellige Klakkeboemhuisje. Chapeau !

Bedankt voor dit interview Steven en tot binnenkort op onze volgende voorstelling.

Heel graag gedaan. Succes verder. Een heel tevreden “supporter”.

Interview afgenomen door Pedro Lema

--

--